lördag, september 01, 2007

Dex agilitypremiär.

Så var då dagen D inne, Dex stora dag. För första gången får han delta på en officiell agilitytävling. Sala Bk var adressen för dagens tävlingar. Eros lyckade smyga till sig en start idag han med, en ag-2 start.

DEX: agilitystarten..... vi hade startnr 2. Men nr 1 var struken, så vi gick först ut. Är väl inte fel iofs. Bara jag hade tagit mig tiden att faktiskt få till kontaktenmed min hund. Men nä, det är ju onödigt, så vi startade direkt :)
Starten gick bra, eller okay..... han stannade inte på balansens nedfart, han tog den fint ja, men han stannade inte 2+2.
Sen va det lite okay igen, sen strulade slalomet. När vi kom igenom det så hade jag nog tappat fokus, och Dex körde sitt eget race. Så jag bröt och så gick vi av. Jag bröt med att berömma han för nått litet han gjort bra!!!! så han fick inte straff att gå av egentligen :)

Sen var det EROS som smugit in och dfteranmält till ag-2 starten :)
Den började fin-fint. Fortsatte fint. Slalom.... vilken rysare!!!!! Han går in i slalom, STANNAR efter nån port, snusar i luften, kliver åt sidan med bägge framtassarna. Sen fortsätter han, rätt väg, i slalom. Sen fint resten av banan.
Det blev en 3:e plats och PINNE. Vår andra agilityklass-2 pinne.
Eros agility-film här...

DEX: hoppstarten... Bra början, killen kunde lyssna på mig denna gång. Lite vida svängar, men han lyssnade och svängde. Rak tunnel->makarontunnel->rak tunnel, gick i ett rasande tempo.
En sväng med hopp i rev han tyvärr, och sen kom slalom direkt och tight efter det. Strul i slalom igen, men vi kom igenom. Vi kom i mål på en 20:e plats med 16,71 fel. 15 hinderfel och 1,71 i tidsfel. (vad slalom suger tid) Och så måste JAG lära mig att Dex inte funkar som Eros i slalom, kan inte pressa på han med rösten, han behöver mitt LUGNA stöd. Men jag lär mig nog med tiden, det är f*n inte lätt att köra 2 hundar, de är ju olika ju :)
Dex hopp-film här...

Vill än en gång gratta:
Tipsy, som tog sin första pinne i ag-2 idag
Diesel som oxå hade premiär idag och tog en 10-pats i agilityklassen.

I morgon tävlar vi i Oxelösund. klass 1 för Dex och öppenklasser för bägge våra grabbar.
Uppdatering kommer :)

5 kommentarer:

Sanna sa...

Grattis till Pinnen med Eros. Vad kul med Dex offdebut :D Lycka till imorgon, båda filmerba såg bra ut, men dock fastnar båda filmerna i mitten :o

KRAM

Eros & Dex sa...

Jag kikade själv på filmerna nyss, och Eros film har det hänt nått med, men hela hans lopp är med och visas. Men sen är det stillbild, men det skainte va nått mer ändå.
Och Dex film, visades bra när jag tittade nyss....

Anonym sa...

JÄTTE GRATTIS till Eros PINNE och även Dex debut, hoppas det går bra för er idag oxå!!!

KRAM

Anonym sa...

Supergrattis till pinnen från oss!

Åhza, Leoni och hundarna

Kattis & Tipsy sa...

Jättegrattis till pinnen!!!