söndag, september 02, 2007

Rapport från Oxelösund

Så har ännu en tävlingsdag tagit slut.
Hmm, denna dag var något udda. Väldans effektiv, eller... var det mest stressat och rörigt. Jag vet faktiskt inte.
Idag hade jag 6 starter, 2 st klass 1 och 4 st öppenstarter.

Öppen agility:
Eros tjuvstartar, men jag finner mig inte utan kör på. Sen diska jag han när han hoppa A-hindret. Det var ju får att träna jag anmälde han till dessa inoff starter.
Dex, startar fint. Tar kontaktfälten, men stannar inte. Attans!!! Och jag då, kör vidare. Dubbel-attans. Sen virrar han/jag till det i en tunnelkombination, han får syn på A-hindret = Disk.

Öppen hopp:
Eros tjuvar igen!!! nej du!!! omstart, gick fint. kom imål då, men va ju sidkade redan i starten.
Dex var gasad, men kontaktbar. Lite stora svängar, kom imål med typ 10 fel tror jag.

Klass1 agility:
Dex tog sjukt fina kontaktfält, stannade riktigt fint. Utom på A-hindret, det har han inte fått lära sig än. Bäst funkar balansen.
Även denna bana inehöll en herrans massa tunnlar i ett o samma hörn. Jag/Dex tappa bort och hamna fel i nån av dem. Disk

Klass 1 hopp:
Dex lyssnade bra även här. En fin start. Hmm, domare Veronica verkar gilla tunnlar mycket idag. 5 tunnelpassager även i denna bana. Men nu kom vi rätt i alla ingångar. Sen var det upploppsrakan, hopp-däck-hopp. Dex hoppar, kutar som en dåre förbi däcket och ska in i en tunnel. Jag lyckas stoppa honom :) han hoppar däcket, sneglar på tunnel igen, hamnar då bakom sista hindret, och hoppar det från fel håll. Disk på sista hindret. Tur vi inte var nollade, då hade jag nog blivit lite putt.

Så, nu vet vi lite vad vi ska träna på med Dex.
Kontaktfält, (Mycket A-hinder)
Rakor, med störningshinder på sidorna.
Slalom, med störningshinder på sidorna.

2 kommentarer:

Kattis & Tipsy sa...

Vi behöver ett A-hinder att träna på, eller hur!?!

G.E-Online sa...

Vad kul att Dex kommit igång med tävlandet. Idag 7/9 såg jag Dex på träningsbanan och det såg toppen ut. Ska bli intressant att följa er nu. Tack för ett trevligt träningspass.