fredag, augusti 31, 2007

Komandon....

Testade en sak idag, när jag satt i fåtöljen och Dex i mitt knä.
Vi skulle snart åka iväg och testa lite kontaktfält inför helgens tävlingar.
Jag pratade med Dex, sa att vi ska åka iväg och hoppa & springa. Såg att han fattade att nu är det nått kul på G.
Jag sa några komandon jag använder i agilityn, alltså´namnen på några olika hinder.
"Balans" då ryckte han till och tittade med stora ögon på mig.
"genom" samma sak, "vippen" oxå samma reaktion. "hoppa" oxå samma :)
Så sa jag "klättra" och inte en reaktion från lillen.
Han har ju knapt tränat på A-hindret. Dumma matten!!!! o vi som ska ha premiär i morgon.
Nåja, jag vet att han kan hindret, han vet att han ska uppför och nerför. Men han är inte 100 säker på det. Och han har uppenbarligen inte namnet på det klart för sig.
Så alltså var det just A-hindret vi fokuserade på när vi åkte till stockholms-avd. och tränade lite.
Han fixade det fint, gissar att han kan komandot "klättra" snart oxå :)

Ska bli så spännande i morgon, måste bara komma ihåg att köra på som vanligt, som på en träning. Ingen tävlingdjävul som för sätta in. Dex SKA göra som jag vill och som jag vet att han kan.
Nu är det sova som gäller, så man kommer upp i tid :)
Natti natti gott folk.

Inga kommentarer: