söndag, september 09, 2007

Klass 1 Uppsala

återigen en dag med agilitytävlingar.
Idag var det som rubriken säger, klass 1 i Uppsala.
Solen sken när vi kom fram, men molnen visade sig rätt snart. Dock klarade vi oss ifrån regn.
Klass 1, alltså bara Dex som tävlat idag.


Agilityklassen: Han satt fint i starten, Stod fint på alla nedfarter på balanshindrena. MEN, han klev över uppfarten på balansen. Måste träna lite fartminskning inför balanshindrena i veckan. Imål kom vi med 20 fel och landade på en 14:e plats. 5-fel då på balansen, 2 st rivningar som jag vet om. Det sista felet vet jag faktiskt inte vart det kom.


Hoppklassen: Sitta fint i starten, måste man det varje gång? Japp, det måste man säger matten. Och eftersom Dex denna start huxflux var bredvid mig utan att jag startat han, så var det bara att gå tebax o göra om. Apan tjuva igen. Det var hopp-däck... så 3 försöket till start satte jag han bakom hinder 3 och då väntade han på mitt "dex hoppa" så vi gjorde en egen bana. hopp-säck-slalom- sen hopp-hopp ute :)


Jag har några skitenkla regler för tävling, som jag verkligen vill hålla hårt på, med bägge grabbarna. Den ena gäller just tjuvstarter, den andra är dessa kontaktfält. Och så ska vi ju såklart ha kul och jobba tillsammans på banan.
MEN, kan man inte vänta på startsignal och trampa på dessa kf. Ja, då får man inte heller nöjet att hoppa vidare. Enkelt va :)
Låter lite hårt för vissa kanske, men det handlar ju om så mycket mer än just det loppet. Vill vil komma upp i klasser, vill jag ha hela hundar, (man kan faktiskt göra sig illa om man hoppar ex. A-hindret) Och att våra grabbar har kul på agilityplan, det går nog inte att ta miste på.

Inga kommentarer: