söndag, september 23, 2007

Borlänge

Så, ännu en tävlingshelg till ända. Näst sista utomhustävlingen för detta år.
Borlänge var alltså dit vi styrde bilen i fredags, i lördags tävlade Dex, 3 starter. I dag, söndag, var det Eros tur, 1 start (ag-2)
Dex agility: Är så nöjd med detta lopp. En oturlig rivning, den var helt mitt fel, jag var felplacerad och Dex fick helt fel förutsättningar.
Men in i mål kom vi, med 5 fel som rivningen gav. Och det räckte till en 5:e plats.

Så Dex fick sin första rosett :)




Hallå... det är nått som fladdrar runt mina ben....












Va... sa du nått till mig....










Men du... nu tar vi bort dethära skräpet va....
Dex hopp A: slutade med en 14:e plats. Kändes inge fokuserat, 20 fel och runt banan kom vi.
Dex hopp B: Tok disk. Mattes fel. Fram till disken var loppet rätt snyggt såg jag på filmen sen. Men denna korta tunnel, som jag skulle göra framförbyte på och få Dex i 90 graders sväng till ett hopp. Men jag kutar rakt fram.... och kommer på: Det finns ju inga hinder här, vart ska vi??? Hör hur domare Ninnie skrattar åt mig, jag måste sett rätt kul ut när jag kom på mig. Resten av loppet blev därefter.... kaos. Men, men.. det går fler tåg, och då får väl matte försöka skärpa sig.
Eros agility: Inte vårt snyggaste lopp, men det var kontrollerat. Även om det inte ser så ut på filmen (som kommer senare i veckan) Några snurrar och lite frågande huvudvridningar.
Och en nedrans rivning. Jag till o med svor på planen när bommen trilla.
Om inte OM funnits.... så hade tiden utan den där rivningen räkt till en 2:a plats och sista pinnen. Jag vet,, man ska inte tänka så, men ibland kan jag inte låta bli. Det var ju så kontrollerat, och hoppbommen "valde" att inte ligga kvar, den flög faktiskt inte iväg, den "valde" för Eros försökte hoppa, och snuddade bara lite, eller så var det vinddraget som fick den att välja att bo på marken en stund. Nedrigt känndes det då. (känns lite bättre nu)
Eros fick en fin rosett allifall, för 7:a kom vi med denna rivning.
Nya tag på nästa tävling :)
Och film kommer som sagt under veckan, måste bara få den ur videokameran först :)
Så till sist, men abselut inte minst...
SUPERGRATTIS till Diesel och Ullis.
Diesel blev igår godkänd vallhund, och idag plockade han 2 pinnar agility+hopp ute på SSBK's klass 1 tävling. Vilken kille, och vilken matte som lärt han allt det dära.
För trot om du vill.... men faktiskt, så är det så att det DIN vovve kan, det har DU lärt den :)
Det är en mening jag gillar, för oftast e det faktiskt precis så, det våra killar kan, det har vi lärt dem. Och det gäller de flesta av oss.
Nä, nu e det natti natti innan jag svamlat på alltför mycket. Sov Gott!!!

3 kommentarer:

Kattis & Tipsy sa...

Grattis till första rosetten! Jag tycker Dex ser väldigt nöjd ut.

Anonym sa...

Ja, jag säger ju det. Du har lärt vovven allt den kan. Så nåt rätt måste du ju ha gjort på vägen :)

Stort grattis till Dexen. Och heja alla oss som får tävla i klass1 nästa år :D

Sanna sa...

GRattis till första rosetten! :)