söndag, september 30, 2007

Sista utomhustävlingen 2007

Idag var då årets sista utonhustävling för oss. Till Katrineholm styrde bilden med matte och vovvar, klockan 06.15 i morse. *gäsp*
Träffade på lite kännt folk där, det är alltid lika kul.
Här kommer referat från dagens lopp.
Eros agilityklass 2: Han rev första hindret, varför vet jag inte. Och det gör ju at hu man än försöker så har inte JAG full koncentration resten av loppet. Men resten gick faktiskt bra. Kändes som vi samarbetade bra. Men så rev han sista hindret oxå. Men den rivningen får jag ta på mig skulden för. Jag stannade ju nästan när jag passerat näst sista hindret.... Hallå, hela vägen imål ju!!!! Dumma matten. Men en 8:e plats räckte 10 felaren till :)
Dex agilityklass 1: Samma start som Eros hade, fast Dex rev inte, sen lät jag han jobba själv ut ur en tunnel och in i slalom. Jag trodde det skulle funka. Men för hög fart gjorde att han gick in 2:a porten på slalom. Attans. Men sen var det snyggt igen. Med 5 fel i bagaget så lät jag han sitta extra länge på kontaktfälten, så lite tidsfel drog vi på oss oxå. Men vad gör det :) 20 plats slutade det på.
Dex hoppklass 1:Banan startade med en raka, hmm... fast med lite krokar på, sneda hinder och så.
Dex tog 1-2-3 fint, sen var det rallyfart förbi nr 4. Alltså vägran, han stannade fint när jag ropade, men attans..... hoppade hindret bakifrån för att komma tillbaka. Disk. Startade därifrån 4:e hindret, och gav gärnet. Dex öste på utav bara den, och jag fick kuta som en gazell. Men det kändes sååå bra, och inte en enda rivning :) Lite vida svängar. Men han följde min styrning i den tokiga farten. Bara det gör ju att lillkillen e bästaste lillkillen liksom.

Inga kommentarer: