lördag, september 08, 2007

En regning dag i Väsby

Ja, just det. Det har regnat hela dagen när vi varit i Upplandsväsby och tävlat agility.
Blöta blev vi, men lite resultat fick vi med oss.
Här kommer alla 6 starterna i den ordning vi körde dem.

Dex agility 1: Jag är så nöjd med många saker i loppet, trots att vi diskade oss, liiiite för många vägringar. Vägringar i Dex värld består i att han fäster på nått hinder lååångt bort, och då springer han förbi det han skulle tagit. Min handling och hans läsning av den som inte stämmer överens ännu :)
Nåja. Starten vart fin, killen sitter så fint och väntar på mitt "Dex hoppa"
Alla 3 balanshindrena fick finfina kf. 2+2 stod killen och väntade på mitt "Dex"
Slalom tog han alla 12 pinnar utan tvekan, jobbade säert och målmedvetet.

Eros öppen agility: Killen kan, inget tjuvstartande idag inte. Tack o lov :)
Han fixade till fina kf även han. Stod så fint 2+2 men han väntar inte på nått "eros" han får höra duktig och stilla, sen drar han nog på mitt kroppsspråk TROR jag.
En attans rivning fick vi med oss. Men det räkte till en 5:e plats. (snabbaste tiden hade vi, så om inte OM varit, så hade vi vunnit) Duktig kille!!!

Dex öppen agility: Han satt fint i starten, gjorde alla 3 kf-hindrena snyggt. Trots mera regn och halkigare balanshinder. 2+2, duktig kille!
Han tar även denna gång slalom lugnt och målmedvetet alla 12 pinnar.
Lite rivningar och nån vägran, men imål kom vi. Med 30 fel och pacerade oss på 14:e plats.

Dex hopp 1: Detta lopp som de förra. Fin start, fint slalom. MEN, lite för många vägringar så det blev disk. Men handlingen kommer väl, känns lite som vi måste tävla oss till det sammarbetet. Jag får inte till handlingen tävlingslik på träning. Kunde man ha fått hur många vägringar som helst, så hade vi kommit imål. För han tog INTE fel hinder nånstans.

Eros öppen hopp: Satt fint i starten, hoppade o sprang som en tok. kom imål med 15 fel och ännu en gång snabbaste tiden. 5:e plats igen.

Dex öppen hopp: Borde nog ha strukit han här. Han var trött, och jag med. Men vi testade, inga krav. Han satt fint i starten, hoppade och tog tunnel som han skulle. Sen var det lite virrigt, staket, bakombyten och lite annat smått o gott svårt!
Han fick en 5-fel i slalom, tog om han och då jobbade han hela. Sen såg jag 2 hopp ut mot kanten, så vi tog den vägen ut.
Vår duktiga, trötta lillkille.

Inga kommentarer: