tisdag, september 18, 2007

uppdatering efter Bollnästävlingarna.

Helgen som gick var vi då i Bollnäs. Vi åkte redan tidigt på fredagen, skönt att komma iväg tidigt. Vi skulle bo hos Felix & Nana (med husse o matte) i deras hus. Tack för att vi fick det :)
Vi var väl framme typ vid 17-tiden. lite middag ute på byn, sen gick vi en sväng i ko-hagarna för att rasta hundarna. Och vad gör våra vovvar då??? JO, de rullar sig i regnblöta ko-blajor. ÄCKLIGT!!!!
Det var bara för matte att strippa och ta in en vovve i taget i duschen. Eros gillar det inte alls, han blir som Bambi på hal is och gör allt för att komma därifrån. Dex sköter sig bättre, han vill inte, men står allifall still och härdar ut.
Lite senare på kvällen kom resten av gänget, som oxå skulle bo hos Felix o Nana.
I hundväg var det då alltså självklart Felix o Nana som faktiskt bor i huset, sen Eros o Dex, Tipsy o Sivan, Ishi, Ninja o Chili. och så lite mattar och hussar såklart. Många var vi, men både kul och trevligt.
Både lördags och söndagsmorgonen började med gemensam hundpromenad, kl. 6.30
Alla hundar lösa i hästhagar och på åkrar. Riktigt härligt. (men kallt)

Till tävlingarna då.....
Dex hopp lördag: Gick rätt ok, vi kom i mål, med 25,31 fel 20 hinderfel och resten tidsfel. Vi tog hela slalomet 3 ggr, för han gick ur på näst sista porten.
Dex agility lördag: Kom runt den banan oxå, 32,18 fel. 30 hinderfel. Rivningar och vägringar.
Men killen tog alla kf, och bara det är jag nöjd med.
Eros agility lördag: Disk, blev lite tokigt inför slalomet, han var påväg till en tunnel istället för slalom. Och när han ändå hade rivit några hinder i starten, så valde jag att diska oss genom att ta om tunneln innan slalom. I övrigt så var jag nöjd med grabben, han tog faktiskt alla kf oxå :)
Eros hopp lördag: Vi fick till det skitfint, men så i en tvär sväng så svänger jag, men glömmer att ropa på Eros, så han drar rakt fram, vilket resulterar i disk. Sen tappade jag totalt bort hur banan gick, den bara försvann ur mitt huvve då vid disken. Men första halvan kändes så bra.

På lördags em, när det vart en lång stund med väntan. Så fick jag en hel del tips och träning med Dex av pappa Eddies husse. Super nyttigt. Lite handlingstips, och det fungerar. Dex kan faktiskt hoppa utan att mangla fram och riva alla hinder. Bara jag visar rätt. Så nu har vi att träna på. Super tack för de tipsen. Så nyttigt, och vi uppskattar det så :)
Testade faktiskt lite av dem även på Eros på hopploppet, och det var nog det som gjorde att den biten vi kom av banan kändes så bra :)

Dex hopp söndag: Försökte använda mig av de nya tipsen, och lyckade nog rätt ok. Dex gick fin fint nästan hela loppet. Visst fick vi till att det nästan blev en vägran på ett ställe, och visst diskade vi oss när han kutade förbi ett hinder och in i en tunnel. Men just det var en svår passage. (Det sa Per, Eddies husse oxå sen) FILM
Dex agility söndag: Även agilityloppet gick bättre idag mot igår. Bättre vägar och inte alls de där manglande rivningarna. Han rev bara ett hinder, och det var på slutet när han först kutat förbi det. Fick nån vägran och så fel port i slalomingången (mitt fel) FILM
Men nu ska här tränas inför kommande tävlingar. Och det ska tränas på MATTES handling :)

Eros agility söndag: Killen var duktig, det kändes fint nästan hela vägen, sen var det en thredel innan slalom, och där strulade det till sig, så inte ens slalomet funka. Nåja, det kommer väl. Killen försökte, återigen mattes handling. FILM
Eros hopp söndag: OM matten inte klantat till det, och gått MINST 3 meter förlångt i starten, så hade det kunnat bli ett snyggt lopp. Men nu klantade jag till det, och Eros hade inte en chans att fatta att 2:an oxå skulle hoppas, jag visade ju faktiskt 1:an och sen 3:an. Så det var ju disk från start så att säga. Annars så var loppet rätt bra, lite klurigt, och inte helt snyggt. Men det är ju faktiskt klass 3 och vi har inte varit där så länge. Jag e nöjd. Och vet vad vi måste träna på :) FILM

Inga kommentarer: