tisdag, september 11, 2007

Tränat

Jag och grabbarna är nu nyss hemkomna från agilityträning.
Det småregnade och var rätt blött. Så vi valde att träna utan balanshinder idag.
Vi var idag 4 large och 2 smallhundar som tränade tillsammans.
Vi började med att träna på att svänta mitt i en raka. Det gick bra efter några försök. Dex lyssnade faktiskt och läste min handling riktigt fint.
Fick med mig från den övningen att BÅDA mina hundar behöver en matte som slutar fladdra och veva en massa med armarna. En lugn och fokuserad matte funkar bättre sa de bägge 2 :)
Att jag aldrig lär mig.... (jag SKA lära mig)

Sen körde vi slalom, för Dex del att kunna ha matte på bägge sidorna, Funkade finfint, fast lillkillen va trött i huvvet.
Eros fick träna på sjukt svåra ingångar. Inte ett fel :)
Och så tränade JAG mig på att springa ifrån han i slalom. Och det gil KALAS BRA!!!
Ena gången så fick han en hyfsat svår ingång, och när han väl gick in i första porten, så var jag nästan redan vid slutet, och jag kutade för brinnande livet. Han gick in så fint och jobbade med raketfart hela slalom. (fille-matten.... Jag kan!!! ) Fråga Tipsymatten om du inte tror mig :)

Nå, nu är både jag och hundarna trötta, så en kopp kvälls the och sen ska vi sova.
Natti natti :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är grymt nöjd med dig!
Jag visste väl att du kan :)

Det tar ungefär 3 minuter att lära Eros slalomet. Men att lära dig springa ifrån han i slalomet tar sisådär tre livstider :)

Nä, skämt åsido. Gud vad bra att du vågade. Eros är grym på slalom. Nu är det upp dig att visa att du är grym på att springa ifrån han :)

Längtar till helgen...

Madde & Göran sa...

Hörrö du. Jag vet att du kan så mycket mer än du tror.
Snart måste vi träna ihop igen.
Kram