lördag, februari 16, 2008

Vallat

Idag har Dex och matten varit på vallkurs igen, länge sen sist.
Men Dex skötte sig finfint :) Jag är faktiskt imponerad av killen!

Vi började i 25:an, coh där gick Dex så lugnt och fint som jag vill han ska göra. Vi tränade på flankeringar. Han gick ut fint åt båda hållen, sålänge JAG skötte mig och stod rätt placerad.
Några gånger sögs han innåt mot fåren, men ett DUUU fick honom att ta upp sin cirkel igen och han höll ut fint.

Här följer 2 klipp ur Tinas blogg, det hon skrivit om oss idag:

"För Dex o Dusty gick det jättebra och jag är riktigt imponerad över vad dessa hundar kommer ihåg mellan gångerna."

"Dex körde 2 pass i 25:an och ett pass i stora hagen. Det är alldeles för lätt i 25:an för Maria men ute i hagen får hon tänka lite mer. Dex problem är väl att han söker mycket stöd hos matte, men idag visade han upp fina flanker där han höll cirklen hela vägen.Jättekul som vanligt att se hundarnas och FÖRARNAS utveckling."

Åhh vad det värmer att höra sånna ord :)

Nu är det kväller.... och i morgon väntar agilityträning.

Inga kommentarer: