måndag, februari 18, 2008

Söndagens agility

Idag, måndag, har varit en lugn dag vad gäller hundträning. Ingen alls faktiskt.
Men igår var det agility på schemat, på EM så hade jag och "H" en träff. Fick massa hjälp vad gäller framför- och bakombyten. Det var Dex som fick träna, ska såklart träna samma med Eros oxå sen.
Dex svarade jättefint på träningen, och greppade snabbt vad jag menade.
Sen att jag ibland var sen med tajming.... det vet jag ju, och måste jobba mera på den.
Det fina med de här övningarna är att vissa behöver man inte ens hinder till, och andra... då räcker det med ett enda hinder. Så kan ju faktikst träna här hemma bakom parkeringen om jag vill :)
Tack snälla rara "H" för hjälpen!!!

På kvällen sen, var det dags för träning med SSBK-gänget. Faktiskt så hängde hussen med denna gång oxå, kul.
Det var som vanligt 2 banor uppställda när vi kom dit, en grupp tränar ju precis innan oss. Så vi andvänder då ofta det som finns uppställt.
Bägge banorna hade sina små klurigheter. Lite staket och lite byten här o där.
Eros va den som skulle få träna ikväll. Han skötte sig fint tycker jag. Vi hade lite olika åsikt om hur ena banan skulle tas från början. (egentligen jag som inte hann med och då visade fel)
När det närmade sig slutet så fick Eros lämna plats till "lillebror" Ville testa ena banan med Dex.
Det är inte helt lätt för matten att visa med rätt hand, ibland kommer fel hand upp, och då svänger Dex. Har ju lärt han det.
( Har efter förra helgens tävlingar fått klart för mig att jag visar lite tokigt emellanåt) Och det är inte helt lätt att tänka om, men logiken finns inte i det jag har gjort tidigare, logiken finns i det jag nu försöker lära mig.
Och när jag gör "rätt" så går både Eros o Dex mycket finare på banan.
Så MATTE måste träna!!!

Nåja, måndagkväll och dags för sängen..... I morgon blir det ag-träning igen :)

Sov så gott.....

Inga kommentarer: