söndag, februari 10, 2008

Agilitytävlat i helgen

I lördags morse styrde bilen mot Karlstad och deras klass 1 tävling.
Dex ag 1: Känndes så fint så fint, han gjorde pricis som jag tänkt mig, ända fram till sista hindret. Det sprang han förbi.... och då blev det ju vägran. Han kom förvisso tillbaka o hoppa det från rätt håll, men vägran e ju vägran. Och då blir det 5 fel. Men 17:e plats blev det .
Dex ho 1: fin start, sen blev det disk eftersom jag visade fel hinder, visade han ett (som han tog) men menade ju egentligen ett annat... Så kan det gå.
Resten av den banan blev så fel, jag gjorde alla fel jag bara kan göra. Måste tappat fokus helt. Det slutade med att vi i förvirrat (men glatt) tillstånd lämnade planen.
Eros öppen-ho: Ett fartigt och glatt lopp. Han var med mig, vi samarbetade bra. Dock en rivning och så en missad tunnel. Jag släppte han för tidigt innan han fäst på tunneln, men det struntade vi i då, vi hade ju så kul. Och det var lixom det som va viktigt idag :)

Så på kvällen efter avslutade tävlingar i Karlstad styrde bilen mot Fagersta.
Sov i en campingstuga där. För att på söndag morgon styra bilden till Norberg strax utanför Fagersta.
Dex ag 1: ett bra fartigt lopp. tyvärr en rivning vid ett staket, tror han drog hinderstödet. Sen så flög han av gungan, innan den ensa landat. Sånt brukar inte Dex göra. Han fick lov att göra om gungan, o då vart det fint. Men blev ju disk på köpet.
Eros ag 2: Kändes som ett bra lopp en bra bit. Men en rivning, sen hoppa han gungan precis som Dex gjorde.... attans!!! Så tog om den med han oxå, alltså disk. Väl i mål så fick jag höra han rivit även första hindret, så 2 rivningar blev det då.
Dex ho 1: Fin start, hopp-tunnel-slalom. Sen kom ett staket rätt fram från slalom, han ville inte hoppa den han skulle.... men gjorde det ändå. Men då hade han hamnat så nära, så det blev rivet, nästa i staketet blev oxå rivet. Sen flöt det på bra en bit. ¨Så kom vi till nästa staket, som även fanns i ag 1 han nyss kört. DÅ, i ag-klass gjorde han det så fint. Jag körde alltså samma handling nu, men se det gick inte! jag backa så fint o visa med händerna. Men glömde visst säga magiska ordet HOPP.
Matte sa inget, då vill hon säkert bara jag sak komma sa Dex o gick bredvid hindret (duktig kille ju) Å så hoppan han det baklänges istället. Disk igen.
Sen kom upploppet, en raka me 3 hinder, Dex tog den utan problem, duktig kille. Han har ju haft svårt för rakor.... glider gärna ur åt nått håll.

Så äntligen hemma igen :) Är nöjd med killarna, de har gjort bra ifrån sig, även om det inte blivit några braiga resultat. Bästa killarna!!

Andra som tävlat i helgen då....
Dielsel med matte, tack för sällskap i bilen o stugan. Och ni fick ju oxå till några fina lopp :)
Nana med matte, hade officiell premiär nu i helgen, 3 pinnar med hem fick de, ena var vinst :) Stort grattis till er än en gång!!!
Dusty med matte fick med en rosett hem, supersnyggt lopp!!! synd på uppfarten gungan bara.
Ninja med matte... shit va tjejen (hunden) kan springa nu :) ( har ingen riktig koll på hur det gick resultatmässigt för er, får väl höra på tisdagsträningen)

Så givetvis GRATTIS till alla andra som gjort bra lopp i helgen, ingen glömd....

4 kommentarer:

Sanna sa...

Hej. Tanken är att vi ska komma, hade just tänkt anmäla mig och Dino ;)

Tråkigt att det inte riktigt räckte helt fram i helgen, men ni verkar ha haft en trevlig helg. :)

Kramar från norr

Anonym sa...

Duktiga DU som håller dina kriterium och tar om hindrena när det inte utförs som det ska. Det är lätt hänt annars att man bara fortsätter utav bara farten....

Kram från oss

Sanna sa...

Sådär nu är Dino anmäld till Rättvik - anmälde honom till alla 4 Loppen, kommer du starta med Dex i alla 4:a? kram

Sanna sa...

Oj så spännande det kommer bli. Tanken är att vi kommer stanna alla dagarna i rättvik och sedan åka till borlänge, stanna där i ett par dagar och sedan ner till Kristinehamn, ska gå kurs för Lillemor Edström med båda hundarna :) Kramar