söndag, februari 24, 2008

Söndag

Idag skulle husse jobba, så när jag vaknade funderade jag lite på vad jag och grabbarna skulle hitta på...
Hmm, valla lite med Dex kanske....
Ringde till Per o Eddie (Dex pappa) och frågade om de hade lust att haka på. Japp, de var sugna på det. Så vi möttes på Agdala vid 12 tiden.
Lite grått och trisst var det, men varmt, 9 grader ungefär.
Det blev både vallning fika o prat och promenerande (med bad)

Vallningen då, jag tycker Dex skötte sig fint. Han gjorde riktigt fina flankeringar, gick lugnt och fint mot fåren när han skulle gå rakt mot dem.
Men det syns tydligt på honom när han börjar bli trött, då håller han inte ut lika fint.
Eddie gick fint i hagen han oxå, lyssnade på sin husse (oftast).
Det syns att de är far och son. De tittar båda mycket på sin förare för att få bekräftat att de gjort rätt.

Eros fick självklart följa med på utflykten, men han fick hålla sig på utsidan av staketet. Och faktiskt så verkade han rätt nöjd med det. Kunnde till o med ha han kopplad i en stolpe när jag körde Dex, och han pep lite i början, men var förvånansvärt lugn.

Vi promenera ju lite som sagt, Dex lunkade på lite för sig själv, medans Eros och Eddie skulle spänna lite mot varann. Ingen fara alls, men de var inte 100 överens om vem som var störst-bäst och vackrast.
Både Dex och Eddie var ju "lite" skitiga efter att ha vallat, så de skulle få blöta ner sig lite, för att bli renare.
Eddie klev i, hämta en pinne, så va han ren. Dex kastade sig handlöst efter sin pinne, och simmade mer än en vända. Eros stod o fegade, blötte tassarna, men inget simmande. Men så var han inte skitig heller.
Så med hem fick jag 2 trötta killar, varav den ena blöt. Så nu luktar här blöt hund.

Snart dags för agilityträning med SSBK, det blir Eros tur ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är. Söta Dex jag kan se hur han susar fram i Köping. Det är ju en av Indra´s favvis killar "ler". Hoppas det gick bra på träningen synd att vi inte tränar sammatider. Kram från oss

Sanna sa...

Vad duktig Dex är. Skulle vara kul att se honom och Eddie i fårhagen någon gång. :)

Grattis på två års dagen Dex! :)

/Sanna, Dino och Fäkta