fredag, juli 03, 2009

Skutskär

OJ... vad mycke som hänt sen jag uppdaterade sist.
Vi har hunnit med några tävlingar, vi har till o med hunnit med att arrangera vår första officiella tävling på vår egen klubb. (Jo, det gick bra på vår tävling, men tänker inte skriva om den idag) Hmm... troligen inte en annan dag heller)

Jag tänker inte heller skriva nått speciellt om de tävlingar som gått... JO, en sak:
Eros har satt sin första nolla i hopp 3:an. Så skönt att vi faktiskt kan jag och Eroskillen :) Sen gjorde vi om det, så harn har 2 nollade lopp i hoppklass 3. En av dem blev en pinne till SM oxå.

NU... till Skutskär.
Drog iväg med husbilen i onsdags, mot Älvkarleby fiskecamp.
En stor gräsplan hade de ställt iordning för agilitydårarna. Luftigt o härligt, med trevliga grannar.
SOLEN har lyst med alla sina strålar med full kraft, känns på mina axlar idag.

Torsdagen bjöd på klass 3 och på lagklasser.
Lagklasser först. Där kör Dex med 4 Fun. Det är riktigt kul att köra med Åsa och Isabelle.
Nästa gång blir det även med Ninnie o Kate. Åsa låter Ia hoppa ur laget och ska i lag satsa på Ell.
Hoppklassen var alla vi i laget väldans jämna :) 4 disk. Uppvärming... eller nått...
Agilityklassen gick det bättre. Tror det slutade med 30 fel för laget, men rätt bra tid ändå.
Vi har KUL, men vi kommer igen, vänta ni bara :)
Eros hoppade individuellt i klass 3. Det blidde 2 disk där. Men 2 lopp jag var nöjd med. I agklass tog han ALLA kontaktfällt, bara det får mig att bli så nöjd!

På torsdagskvällen blidde det bad för matten och hundarna. Varmt och sköänt i dalälvens vatten. Jag hade någon förutfattad mening om att dalälven skulle vara ISKALL. Men se så fel man kan ha. Sussi, Matte Indra o Glimma var oxå med vid badet.Skoj att ha trevliga o kuliga kompisar omkring sig.

Fredagens tävlande: Eros agklass DISK, bitvis bra, men bitvis även kaos.
Dex hoppklass, full fart på killen, jag hann inte med för 5 öre. Men det gick rätt bra ändå. Tyvärr en 5:a i slalom, han gick ur 2 pinnar för tidigt, jag gjorde nått jag inte brukar (av princip) men jag petade in han där han gick ur, så det blev rätt avslut, så körde vi vidare. Vi slutade på en 4:e plats med 5 fel. (attans, ingen pinne då ju)
Dex agilityklass, farten var det inget fel på som Per sa efter vårt lopp. Men några rivningar blev det, nån snurr för att jag inte hann med, och så DISK, när Dex duktig som han är la i bromsen så det skrek om det när jag bad om det, tyvärr så stod A-hindret lite ivägen, så han drog sista bromssladen mot det. Ops... Disk!
Sist ut var Eros hoppklass: det började fint, jag hade ju nästan vant mig vid idag att killarna ligger MIL före mig, så jag banvandrade ju så...
Men se, nu vart jag stående och fick vänta på att Eros skulle gå klart slalom, jag hade lixom ingen stanns att ta vägen alls för att vara i rörelse. Så han gick ur slalom *suck*
O när vi gick tillbaka för att ta om, då gick Eros slaom tebax, och se det för man ju inte mer än 3 pinnar, så DISK.
Sen forsatte vi banan, men jag hade kommit av mig. Vi gick tydligen rätt väg (fick jag höära efteråt) Men jag trodde jag glömt banan och gått helt fel... Så kan det bli.

Nu en lugn trött kväll.... I morgon mera tävling.

Inga kommentarer: