lördag, juli 25, 2009

Mera Mitt-Sverige

2 dagar till har gått här "mitt i sverige"
igår vaknade vi och stod parkerade i en sjö...?...
det hade regnat hela natten och regnade fortfarande. Massor med vatten var bara förnamnet.
Arrangörerna (Västernorrlands KK) bestämde sig för att flytta tävlingsplanerna ut på grusunderlag. Så det bars hinder och fixades, men efter en stund så, då kom tävlingarna igårn.
Och regnandet minskade faktiskt betydligt. Snudd på inget regn alls under dagen :)

Det var helt OK att köra på grus tycker jag. Bra fäste för mig, och även för hundarna tycker jag.
Det var inte sånt hårdpackat grus, utan lite lösare, sandigt, och väldigt blött då rå...
Idag, lördag har det inte regnat nått alls, lite i natt bara.

Fredag o lördag tävlingsmässigt då...
Resultatmässigt så minns jag inte just nu utan att kika rätt på resultatlistor vad vi gjort.
Men det jag är absolut nöjdast med såhär långt är Dex hopp3 idag. Resultat - Disk.
Men fram till disken så var det så fint. Känndes helt sjukt bra. Tyvärr så hamnade jag lite för långt efter och Dex valde tunnelingång själv i en makaron.... och det blev fel. Men vad gör det. Det kändes ändå SÅ BRA!!!
Eros har fixat en hoppnolla till, inte heller den räckte till SM-pinne. Men duktig var han.

Nu ska vi umgås lite här, och så är det en ny tävlingsdag i morgon.

Inga kommentarer: