söndag, juli 05, 2009

Skurskär sista dan

Så, nu är vi åter hemma hela familjen.
Dagen har varit lååång, 5.50 ringde klockan i morse.
Rasta hundar, frukost och så iväg till dagens tävlingar.

Först ut Eros ag-klass: Disk, jag lite ofokuserad och lite dålig fart på mina ben. Eros kämpade på och försökte, men det är ju inte så lätt med en trög matte.
Sen var det Dex ag-lopp: Det gick mycket bättre. Dex gick riktigt fint, tyvärr 10 fel. 1 rivning och så fel i slalom idag igen *suck* Nått att träna på alltså. Men förutom de därdetaljerna, så gick han så fint, fick till ett lite halvknepigt slut skitfint om jag får säga det själv.

Så var det då dags för hoppklass 3, där Dex idag skulle ha premiär.
Dex först ut: 5 fel blev det, en vägran (helt mitt fel) Är såååå nöjd med Dex prestationer. Bra tid oxå, med tanke på att vägran tog lite extra tid.
Sen Eros tur: Ett kalaslopp! Så nöjd. 1 rivning vart det tyvärr... och med 96 hundar att konkurera mot, så hamnade man inte så högt i resultatlistan.
Men vad gör det... Jag är TOKNÖJD med BÄGGE killarnas hopp 3:a idag.
Våra bästa killar!!!

Nu har vi äntligen landat hemma, så nu blir några dagars vila för pojkarna.
Vi 2-beningar måste jobba, *suck* Men bara 2 veckor kvar till SEMESTER

1 kommentar:

Sussi o Busfröna sa...

Tack för ett jätte trevligt sällskap och stöd i skutskär;). Skönt att Dex fick sin sista hopp pinne.

Kramar