lördag, juli 04, 2009

Skutskär igen, med en uppflyttning

Lördag i Skutskär...
Första loppet för dagen var Dex ag-lopp... Disk!
Nästa ut var Dex hopplopp... NOLL fel, bra tid, placering 5 / 51
PINNE och UPPFLYTTNING till hoppklass 3. Vår duktiga kille, han kan han.
Premiär i klass 3 i morgon då rå, ska bli så kul!

Sen Eros agilityklass... Disk! Men ett så bra lopp som jag är supernöjd med, bara det att balansen var mer lockande än tunneln, men men.... sånt som händer.
Eroshoppklass.... så härlig kännsla i loppet. En rivning tror jag.... sen var det då målrakan....
hopp-oxer-hopp *klart*
Eros tog hopp-oxer-bredvid sista hopp och tog nåns koppel i målfållan...???...
Jag hade förvisso lagt dit han boll, men målrakan var verkligen RAK, men Eros får uppenbarligen en knäpp... och svänger runt sista...
Jag bara skrattade åt honom och sa han var duktig.... såg så kul ut ju. Och han hade faktiskt varit duktig hela loppet.

Faktum är att jag är supernöjd med Eros idag, 2 lopp (ag-banan mer än svår) och Eros har varit så fin-lyhörd och följsam.
Dex har såklart varit SUPERduktig som fixade den där sista pinnen, men rent kännslan på loppen, så har det varit Eros dag idag.

Efter tävlingsdagens slut var Uffe tvungen att åka hem *tråkigt*!!!
Jobbet hade inte fixat till med nya schemat som de skulle, så det var bara för han att åka hem för att jobba i morgon.
Jag och grabbarna tar nattinatti nu, och sattsar för fullt ute på banorna i morgon igen.

Natti natti

1 kommentar:

Ann-Sofie & Nadine sa...

GRATTIS TILL UPPFLYTTNINGEN !!
Det var ni värda!!
Kalasdebut i klass 3 också!!!