lördag, september 06, 2008

Väsby klass 3

Idag har Eros och jag tävlat i Väsby. Dex fick följa med som sällskap, och Uffe... han fick jobba.
När vi kom till Väsby i morse så var det gråmulet, men okay väder, rätt skönt ute faktiskt. Träffade på Nadine med familj, och fick husera med dem i deras nya fina tält.
Tack för det :) Då slapp jag ha hundarna i bilen, var för lat, eller nått, att ta med och sätta upp eget tält när jag nu åkte ensam med killarna.

Agilitystarten först:
Disk blev resultatet, jag kan ju skylla på Eros och påstå att "han kunde själv" eller nått. Men ska jag va ärlig, så var det nog så att jag inte höll i ordentligt där det behövdes. Starten gick finfint, sen kom det en kort tunnel, rätt fram efter den stod A-hindret, bredvid det ett hopp hinder. Men vi skulle inte till något av de hindrena, utan vi skulle till slalom hade domaren bestämt. Men se det gick inte, Eros tyckte hopp skulle vara med först.
Sen var det samma korta tunnel igen efter slalom, sen skulle faktiskt A-hindret tas, men se det tyckte inte Eros. Han skulle hoppa först.
MEN.... det var ju jag som inte visa rätt ju, det där lilla man vrider på sig... gör så himlans mycket. Nåja.... lite fika och trevliga typer att mingla runt med. Och kamma ihop sig till nästa lopp.

Hopploppet då:
Där kom vi runt banan utan att bli diskade :) Jag är riktigt nöjd faktiskt. Eros gick fint, drog framåt bra diagonalt på en lååång raka. Missade lite i slalom, fick nån konstig snurr I första porten. Det gav ju 5 fel, sen fick vi en vägran där i slalom oxå när vi skulle fixa till det hela.
En vägran till fick vi på ett hopphinder, vet inte riktigt varför det blev så. Tyvärr finns ingen film att se heller.
Så 15 fel slutade vi på, och lite tidsfel. Slalomstrulet kostade några sekunder, och en vägran tar ju sin lilla tid.

Regnet, det infann sig nån gång mellan våra starter. Men vi var klara tidigt, så det blev en eftermiddag hemma.
När regnet slutat strila ner, så åkte jag och hundarna till Kärsön och tog en promenad i skogen. Hade lite godis kvar i fickan, så på ett mysigt mossigt ställe längs vår promenad, fick killarna ha godis-sök. Det var uppskattat av bägge två. De snusade runt där i mossan bra länge.

Nu är det dags att sova, samla nya krafter till i morgon. Då är det lagtävlingar på Mälarö BK.
Ska bli skoj att tävla med laget igen. Får se om Tillsvidare lyckas få till nått bra i morgon.

Inga kommentarer: