söndag, september 21, 2008

Stockholm södra (Ågesta)

Idag har vi tävlat igen, bägge killarna och jag (matten)
Är nöjd med killarna idag, även fast det inte blev några placeringar i resultatlistan att hurra för.

på förmiddan var det Dex som tävlade klass 2.

Agilityloppet: En inte helt lätt bana, började med 2 hopp och sen balansen. Typ ½-meter från balansens nerfart så står slalom snett ut åt höger, det skulle INTE tas. Dex sneglade på det, men gjorde som jag visade, tog långhoppet rakt fram. Duktig kille. Sen var det lite staket och A-hinder, platta tunnel och sånt som tillhör. Gick fint. Sen kom hopp och däck på en raka, till en svår ingång på slalom, med minimalt utrymme (eftersom slalom stog så nära balansen) och givetvis så är första porten närmast balansen, släpte man hunden så siktade den genom däcket typ rakt på 3 eller 4:e porten.... Ghaaaa....
Försökte hjälpa Dex, men lyckades inte riktigt, han gick in i andra porten. Så i slalomstrulet fick vi 2 vägringar. (men han rörde aldrig balansen) Så fick vi till det. Och så drog vi givetvis på oss en vägran till, för att JAG sticker för tidigt, så Dex går förbi ett hinder.
Men jag är nöjd, det var INTE lätt.

Hopploppet: Sån fin känsla i hela loppet, Dex gjorde precis som jag visade. MEN....
han rev första hindret. Har inte så mycket att säga om det, många rev tycligen där hade jag fått höra, och jag gjorde vad jag kunde för att sätta han rätt och vörsöka få en bra start, men det gick inte vägen. Men nöjda är vi ändå.

Så var det lite lunchpaus.... Sen Eros klass 3 starter.

Agilityloppet: hinderplaceringarna var kvar från klass 2. Men siffrorna flyttade. Starten samma, 2 st hopp-balans-långhopp (slalom kvar på samma ställe) Det gick fint, jag var skitskraj att Eros skulle dra av balansen in i slalom, han har ju inte samma KF som Dex.
Långhopp-hopp-hopp slalom (från andra ändan av slalom) Efter slalom skulle man rakt fram förbi den balansnedfarten, lika tight förbi A-hinder och in i platta tunnel. Det gick oxå bra. Duktig kille! Vi kom i mål!! med 15 fel. 1 vägran, 1 rivning och ett missat kontaktfält.
Jag var helt slut när vi kom i mål, hade fått vara på Eros rätt hårt och håla i så det inte skulle bli disk. Jag är toknöjd med att ha klarat uppdraget att guida Eros runt den banan.

Hopploppet: En rolig, rätt fartig bana, med sina svårigheter. Vi kom imål här oxå, med 5 fel. 1 vägran. Nöjd även här.

Så tillsist... en massa grattisar :)
Till alla härliga "hundkompisar" som tagit cert och uppflyttningar under helgen. Och till alla som liksom jag "bara" är nöjda med sina prestationer :)

Inga kommentarer: