söndag, september 07, 2008

Tillsvidare på Mälarö BK

Idag har laget, Tillsvidare, tävlat ute på Mälarö BK.
Första start var vid 10, och då var small, medium först. Så vi med stora hundar fick sovmorgon. Skönt.
Kom ut i god tid, tog en skön promenad i skogen med killarna.
Sen var det dags att banvandra.

Agilitylagklass först ut.
Dex: sprang på som bara den, fina kontaktfält och han lyfte på benen över alla hinder, utem sista då.... så vi kom imål med 5 fel. Nöjd matte
Eros: sprang på bra han oxå, jag trodde vi var nollade, men när resultatlistan kom upp, så hade även han 5 fel. Troligen ett KF. Men jag är nöjd med han oxå, han jobbade bra.
Fay och Smack som är de andra 2 hundarna i laget, hinner jag ju inte se så mycket av, eftersom jag håller på att byta hund när de kör. Men de gick bra i agilityklassen de också. 4 hundar i mål. Bra jobbat av mig och Niklas tycker jag, vi körde 2 hundar var, alltså varanna start.

Hopplagklassen:
Dex: fin start, sen var det platta tunnel som nr 4 och rätt fram en till tunnel som nr 5. åt höger efter platten så fanns ett hopphinder, som INTE skulle tas just då. Men vad gör JAG....
Jo, jag går på den sidan som hindret finns på, och när Dex tittar ut ur platten så säger jag fram, och tror att han ska ta runneln rakt fram. Men se det var inte fram i Dex värld. Och det borde jag vetat! Eftersom Dex vänder huvudet mot mig när han kommer ur platten (gör han alltid) Så när jag säger FRAM, så är ju hopphindret fram för han, det är ju det han ser.
Så alltså DISK. Men sen gick han bra resten av banan, men diskade var vi ju.
Eros: Honom testade jag en anorlunda start med, den blev riktigt bra. Jag valde att ösa på som bara den, det var en riktig springbana. Eros rev 3 hinder, så vi kom imål med 15 fel.
Jag valde att chansa och ösa på så, för både Dex och Fay var diskade, och alltså var hela laget diskat, eftersom 3 hundar måste i mål.
Fay diskade ju som sagt, och Smack kom i mål. Så 2 hundar fick vi in i mål detta lopp.

Nu laddar Tillsvidare om batterierna, nästa söndag är det Österåker som har lagtävlingar.

Tack alla för trevligt sällskap idag!
Och ett extra stort tack till Sari som hjälpte mig att hålla ena hunden medans jag körde den andra.

Så tillsist.... resultat kommer finnas på lagets egna hemsida: Tillsvidare

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria!
Tack för grattis,nu är det bara en pinne kvar. Vi kommer absolut på onsdag - med en tjuga i handen :-)
/Sarah och meg