lördag, augusti 30, 2008

Sala

Så, hemma från en tävlingsdag i Sala. En riktigt skön dag.
Började dagen med sovmorgon (hur ofta händer det när man ska iväg och tävla agility?)
Large skulle inte starta förrän tidigast 12. Hämtade upp Helena o Jill vid 10-tiden. Var frame i Sala ca 11.30 hittade en bra plats att ställa burar och packning på. Hittade några "kändisar" och så tog vi en skogspromenad med hundarna (small o medium var inte klara än)

Hade bara Dex med mig idag, Eros o Uffe var kvar hemma, var ju "bara" klas 1 o 2 idag.

Dex ag2 först ut. 10 fel med bra tid. Och en riktigt brea kännsla blev det. Vi samarbetade hela loppet. felen blev 1 st rivning och så missa han tydligen uppfarten på balansen.

Sen hopp2 då: Det var en svår bana, mycket hålla i för att inte diska sig på fel hinder.
När jag var på väg mot start, så hörde jag en röst (som egentligen inte fanns där)
"Nu jobbar du och håller i hela vägen!"
Tack Per m Molle för de orden, de hjälpte mig faktiskt att JOBBA hela banan.
Vi kom i mål med 15 fel, 3 rivningar. Men vi kom i mål, och vi hade varit sååå nära disk minst 3 gånger. Men jag höll i och släpte inte Dex att "gör som du vill"

Helena och Jill's lopp.... får ni säkert läsa om på deras egen sida.
Tack allifall för trevligt sällskap både i bilen och på tävlingen.

Så till sist: Grattis till Maria med Kenzo till vinsten i agility 2:an
Nu är det 3:an som gäller för er. Bra jobbat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du jobbade ända in i mål! Gissa om jag har saknat att inte tävla aility på evigheter!?

Anonym sa...

Tack! Och bra jobbat själv! Nu ska vi kämpa som tusan och göra vårat bästa i 3:an :) Vi syns i Väsby!