måndag, september 18, 2006

Tävlat igen, Gävle - Skutskär

Så, igårkväll kom vi hem från ännu en tävlingshelg.
Inte min och Eros bästa helg, men jag är nöjd ändå. Han är duktig vår vovve.

Vi bodde i stuga i helgen, tillsammans med Felix, Totte och Tipsy. Våra agilitykompisar.
Det funkade kalasbra att bo tillsammans, fast Dex tyckte nog det var lite jobbigt med en tik som säger ifrån.... Han är inte van, men får lov att lära sig :)

I lördags var det tävlingar i Gävle, första starten för oss gick inget vidare, Eros gick förbi 3:e hindret, hmm... stannade och stod still...??? tror jag. Han var inte sig själv. Nåja, fortsatte banan, men det var inte vanliga Eros som hoppade runt, valde att skippa halva banan och hoppade lite på väg ut. Start 2 då, agilityklassen. Den gick kanonbra, känndes så fin. Men ack.... jag fick honom att hoppa fel hinder av 2 som stod bredvid varandra, bara för att jag var tvungen att runda ett hinder. Nåja, han gjorde en kalasfin slalom, en som vi inte testat på tävling förr. Jag stod typ 6 pinnar in i slalomet och kallade honom mot mig, vände om och fortsatte jämte honom. Kalasfint! Men disk eftersom det blev fel hinder då på slutet sen.

På söndagen åkte vi till Skutskär. Hoppklassen gick finfint. slutade på en 17:e plats. 2 rivningar och en vägran. Jag är nöjd, är ju lite kluriga banor i klass 2.
Agilityklassen.... hopp, hopp, balans. Och Eros ramlar ner från balansen.... Funderar på om trillet har med mitt bakombyte att göra. Han kikar efter mig och koncentrerar sig inte. Ska kika på filmen bara jag orkar ladda ner den i datorn. Okej, upp på balansen igen, fortsätter banan, jag visar inte rätt väg, så han missar och får vägran, sen disk. Men hoppar på och får till några bra bitar allafall.....

Nu är det några dagars vila för Eros. Han har tränat och tävlat mycket senaste tiden. Och till helgen åker vi ju till Bollnäs och tävlar igen.

Och så till sist:
Grattis Felix & matte till pinne i hopp2.an i lördags.
Grattis till Tipsy & matte till både hopp och agilitypinne i lördags.
Hmm.... vi hade oxå velat ha en av de snygga rosetterna ni fick...

Inga kommentarer: