lördag, mars 06, 2010

Linköping - Agility

Så, då har i varit och tävlat igen, var en stund sen nu...
Linköping var adressen denna dag. Jag och Linda o Ninja packade in oss i bilen vid 12-tiden och körde iväg.
Först ut var agilityklass. Disk för bägge grabbarna. Ninja gick felfritt, bra jobbat.
Dex hade en raket i baken tror jag, rakt fram... gick det fasiken så fort, hann med att rädda några gånger, men sen så var han fööör långt fram, och hoppade framåt, när vi skulle svänga.
Eros. Hmm.... ska bara..... kan själv..... Vi var helt enkelt inte på samma planet.

En härlig promenad i solen hann vi med, och även titta på lite medium och smallhundar.

Hoppklass. Eros först ut, kändes kalasfint fram till slalom. Där vågade jag inte "lita på hunden"
Varför vet jag inte, för han borde fixat det lätt som en plätt. Men jag var där och petade, och han gick in på fel sida första pinnen. Att matte inte kan lära sig.... ATT LITA PÅ HUNDEN!!!
Sen vart det en rivning oxå. Men nöjd med att vi var på samma planet, och samarbetade :) Alltså 10 fel totalt med Eros.
Dex kändes oxå fin nu, en jättesväng fick vi efter däcket (hinder 3) men efter det så hade även vi samarbete :) Dex lät jag jobba själv in i slalom, och han fixade det galant, tyvärr en rivning sen. Så in i mål kom vi med 5 fel.

Tyvärr husse.... det blev inga filmer att visa dig. Men är ju bara en vecka kvar så får du vara med och se live.

Är riktigt nöjd med grabbarnas insatser i hopploppet, så inför nästa helg i Rättvik så SKA matten mentalt lära sig ATT LITA PÅ HUNDEN! En gång för alla va..... Det blir ju bara fel när man fegar och ska va o peta i onödan.

Så in i bilen igen och styra hemåt, strax före 23 landade vi i Solna igen.

Tack Linda & Ninja för trevligt sällskap.

1 kommentar:

Jenny och Qing sa...

VAd roligt med tävling. är riktigt dugen på satt ge mig utt och tävla! Att lite på sin hund är inte alltid så lätt i alla lägen.