måndag, mars 15, 2010

Dag 2 i körhallen

Nu är det måndag, men en rapportering av tävlingsdag 2 måste det ju bli, och en summering av helgen.

Tidig morgon vart det på söndan, ingen sovmorgon då inte. Banvandring 7.30
Hoppklass först.
Eros: så härligt att ännu ett lopp vara på samma planet, en rivning vart det. Men som oftast när det blir fel, mitt fel. Ett lite felplacerat/feltajmat framförbyte, gjorde att Eros bara hade tillgång till halva bredden på hopphindret, och då drog han sidan i hinderstödet, och när det vickade så trillade såklart pinnen ner.
Dex: gick som en raket, tyvärr lyfte han inte på tassarna ordentligt, så 3 pinnar trillade ner.
Har faktiskt inte tittat på filmen än, så ingen analys eller tanke om varför ännu.... Men i övrigt ett bra lopp som vi samarbetade i.

Agilityklass sen.
Eros: Kontaktfält är ju inte vår starka sida direkt, ni som känner oss vet vad jag menar.
och en tunnel under A-hindret gjorde att jag var tvungen att ta en sväng för att komma till nerfarten, fick Eros att hoppa rätt hinder efter, men var så tokigt placerad att han vände åt fel håll efter det hindret, när vi skulle försöka rädda det, så blev det helgalet.... Eros hoppade samma hinder en gång till DISK blev det då. Men visst kan jag hitta fina delar i det loppet oxå
Dex: jäkla skitmatte!!!!!
första hindret ok, sen skulle man runt o hoppa hinder 2 bakifrån. Det kunde ha gått.... OM inte jag vänt upp mot Dex alldeles för tidigt *suck* När jag vände upp så tryckte jag ju in han på linjen att ta 2:an från fel håll.... DISK
Men resten av loppet.... felfritt och med rätt bra vägar. Visst, det går alltid att tajta till svängar eller andra detaljer. Men det kändes verkligen som ett kalaslopp! Så nöjd, med Dex! Mindre nöjd med migsjälv som inte kunde väntat lite där i starten....

Nåja, jag är ändå supernöjd med vår tävlingshelg. Minimal träning och ändå få bra känsla i nästan alla lopp. Härligt, lääääääääängar nu till ute-säsongen!!!!

Läste ett nytt uttryck idag.... "Hej jag är Agiliyholist"
Läste det först på Kate/Medde& Arons mattes blogg
Sen läste jag att Molle & Spots husse oxå erkännt

Och det är väl bara att träda fram.... Hej, jag är agiliyholist :)
Men är lika glad (eller gladare?) ändå.

1 kommentar:

sarah, meg, maja sa...

Hej!
Vi tränar på min gamla klubb - Vällingby. Där har det varit fint plogat hela vintern och alla hinder står inlåsta i kontainer. Lite pyssel med att bära in och ut och vi kommer inte åt några balanshinder. Men annars har det har funkat fint.