lördag, mars 13, 2010

Agility Rättvik, dag 1

Så, nyduchad i stugan, snart middag. Och dagen har ju som rubriken säger innehållit agility.
Tävling i Rättvik, Körhallen.
Sovmorgon vart det också, 11.30 skulle vi vara på plats. Så skönt!
Agilityloppet först ut.
Eros: han kändes så fin idag, vi var verkligen på samma planet. 10 fel blev det i ag-loppet, nerfarten på gungan och en rivning.
Dex: gick kalas han med, känns finfint inför sommarsäsongen.
Ag-loppet blev 5 fel, en rivning. Några stora svängar, men som sagt var.... känns bra inför sommaren.

Hopploppet...
Eros: Vi var på samma planet igen :) en rivning, men jag är nästan säker på att felet var mitt, jag hamnade lite ivägen efter ett framförbyte, så min väg vart mot mitten av hindret, alltså fick Eros väldigt lite utrymme, men han hoppade som jag sa, och tog i hinderstödet så pinnen trillade.
Dex: gick fint han med, MEN matten...*suck* jag glömde helt vägen efter 5-6 hinder, Disk blev resultatet av det. Men sen nya tag resten av banan, nöjd med det.

Alltså, jag är mycket nöjd med killarna idag. Nu... lite middag, sen en soft kväll.
Nya tag i morgon.

2 kommentarer:

Sari sa...

Härligt att du har den känslan. Själv känner jag mig som en urusel förare till en ruskigt bra hund...

Men det var såå jädrans roligt att få träffa dig i alla fall!!!!

Lycka till idag!!!

Kram kram

Lisa sa...

Vad skönt att du ändå med lite fel är så nöjd!

Håller tummarna att det går bra idag!

Kramar Lisa och hundar