tisdag, augusti 05, 2008

Borlänge sportfält

Ja, där tillbringade vi senaste helgen, med agilitytävlingar såklart.
Vi kom upp till Borlänge på fredag eftermiddag, checkade in på Scandic, skönt med hotell.
Sen en tur till sportfältet för att sätta upp vårat tält. Mötte upp Nadine med familj där, fick tältplats bredvid varandra, och strax bakom oss, mot andra banan satt klubbkompisarna Monika och Linda.
Sen lite mat och dryck på Lilla Krogen i Borlänge, trevligt sällskap även där av Nadin m familj och Monika m familj.
Lördag morgon, jag och Dex upp TIDIGT. Klockan ringde 04.50 HUA!!!!
Banvandring 06.10 för Dex agilityklass 1. Hade startnummer 3. Vi gick runt banan nollade, det gjorde även Dex kullbror Dogge.
Det slutade med vinst för Dogge på 32.51 och en 2:a plats för Dex på 32.86 inte mycket som skilde brorsorna åt. Pinne till bägge grabbarna. Så uppflytt för Dex (skönt inför söndagen som hade samma tidsplan på starterna.
Sen åkte jag o Dex tillbaka till hotellet för att få i oss lite frukost och hämta resten, husse och Eros.
Sen var det lagstarter. DISK i både hopp och agiltiy där. Båda våra grabbar var TOKspeedade och kunde snudd på inte samarbeta alls.
Sen var det Dex hopp 2 start. Den gick något bättre samarbetsmässigt. Men minns jag inte fel så blev även den en disk.
Så äntligen Eros egen tur. Hoppklass 3 först, Eros hade rivit en hel del i lagstarterna. Jag hade mina funderingar på om han hade ont nånstanns. Var ju på massage i början på veckan och då hade han ont bak i ryggen, som Sanna dock fick bort. Men man vet ju aldrig.
Nåja, jag körde på som ett jehu, hade folk runt som hade i uppgift att titta på hur han rörde sig på planen. Bortsett från 2 rivningar så var det ett bra lopp. Och de sa att han såg ut att hoppa fint. Skönt.
Sen agilityklass 3, hopp, hopp, tunnel (som öppningen låg nära balansen)
Eros Tjuvstartade och drog hopp, hopp, balans.
Denna tjuvstart gav jag honom faktiskt inget komando när jag såg han i ögonvrån, jag bara stannade och stod helt still. Och vad han såg ut att skämmas " jag vet, jag gjorde fel" såg han ut att tänka när han smööög ner från balansen. Jag gav han en chans till, satte han bakom hinder nr 2. och APAN tjuvade igen! Då gick vi raka vägen av planen. Utan gotta = lessen vovve. Vi gick raka vägen till framhoppningen. Satte Eros så vi hade 2 hinder i raka, jag gick förbi dessa 2 hinder, han satt så fint. så fick han hoppa. Lycklig hund. en gång till. Då reste han sig och tänkte tjyva, men stannade innan han hoppat. BRA. Satte om honom, han satt fiint igen, fick hoppa= Lycklig hund. Så gick vi till tältet och han fick sin köttbulle. Då hörde jag att sista hund var klar på banan. Tog med Eros o gick fram och frågade Sandra (tävlingsledaren) om vi fick ta 2 hopp och balans. Det fick vi. Eros satt fint i starten, sen fin balans. Ville att han skulle få med sig en possitiv balans, och inte den skämmiga som blev i o m tjuvstarten.

Lördagkväll återigen mat o dryck på Lilla Krogen (riktigt bra mat faktiskt) Med trevligt sällskap. Denna gång Nadine m familj och Kattis m familj.

Söndag då, slapp klilva upp aptidigt, skönt. Började med hotellfrukost, smarrigt. Sen iväg till sportfältet igen. Dex först ut även nu, i agilityklass 2 det blev 2 rivningar om jag inte minns fel, och jäklar i min låda vilken fart killen lagt på nu. Jag hade STORA problem att hänga med, det var till att lägga benen på ryggen.
Sen lagstarterna, idag fick Dex den äran att ha Per Heinerud som förare i lagklasserna. Kul
Agilitylagklass först ut. Dex 5 fel, Fay 10 fel och Eros nollad. Det räckte till en 5:e plats.
Hopplaget gick inte riktigt lika bra resultatmässigt, men hundarna var duktiga. Dex disk, hoppa ett hinder tillbaka, Fay gjorde samma sak på samma hinder om jag inte minns fel. Eros tror jag kom runt, men med lite fel, (eller så disk där med minns inte)
Sen Dex hopp 2 start. Per fick vara förare även där. Jag tyckte det skulle vara lite kul att verkligten få titta när de körde. Kunde inte riktigt det i lagklasserna när jag stod med Eros för att starta han.
De kom runt banan, några rivningar och en vägran tror jag det blev. Men var så snyggt, kul att se var det allifall. Lär nog hända fler gånger att Per får köra Dexen.
Sen Eros hopp 3. nån rivning och 1 vägran, men vi kom runt banan, och det var inte den lättaste banan. Agilitybanan, trodde aldrig vi skulle lyckas komma runt den, men det gjorde vi. Inte felfria men vi kom runt :)
Så nöjda är vi med helgen. Nu laddas det om, nästa helg är det tävling på G igen.

PS det finns inga filmer från borlängehelgen, det regnade för mycket

Inga kommentarer: