lördag, januari 26, 2008

Vallat

Idag har jag och Dex varit iväg på vallkurs igen. Det var lääänge sen förra gången, nästan 2 månader, och under den tiden så har vi bara varit iväg på ett träningspass.

Men Dex skötte sig galant, så duktig tycker jag vår lillkille är!
Vi började i fållan, han kom ihåg precis hur man ska göra, lugnt och fint utemed staketet. Han vågade även klämma in huvvet mellan staket o fårrumpa om det behövdes, utan att jag stod nära. Duktig kille!

Sen var det flankeringar på schemat. Det har inte varit Dex starka sida att hålla ut ordentligt, han har gärna genat in när han kommit nära fåren. Men idag fick vi honom att gå riktigt fint några gånger. FIck han även att göra lugna starter och inte kasta sig iväg i 190.
På nått sätt tror jag lite vila från vallningen gjort gott på både matte o hund, lite att polletten börjar trilla ner.
Nästa helg är det kurs igen :)
Sen efter det är det bara 1 gång kvar på denna kurs :(

Måste försöka komma igång och träna lite mer regelbundet, och även försöka åka och valla på lite nya ställen.
Peter Nilsson, tror jag han heter, är en karl som jag hört mycket gott om, verkar vara väldans duktig. Ska se om vi kan kontakta honom och åka dit kanske.
Så finns det ju många andra jag oxå hört mycket gott om, men får väl ta en i taget, tror helt klart det är nyttigt att träffa olika, både instruktörer och får :)

Föresten, idag på kursen så var Lisa o Dustys kompis Alex med, och med sig hade on sin finfina kamera :) Hoppas såklart på nån/några bilder så småningom... :)

Allt för idag.... tjing o hej

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det gick så bra på vallningen! Jag har bara bra saker attsaga om Peter så jag tycker verkligen du ska åka till hnom :)

Klart vi sea på tisdag, såvida Jill inte känner sig "sisådär" efter sin "1års-vaccination" dagen innan.

*vink*
/Helena och Jill

Anonym sa...

Hej hej!
Du får absolut lite bilder från oss. Kommer att lägga ut några bilder till att börja med på vår blogghemsida!!!

Kika in där vet ja!

Anonym sa...

Herregud va mkt stavfel... :P Var lite "glad i hatten" när jag skrev det där i natt ;)