onsdag, januari 23, 2008

Bäst att uppdatera lite

Ja, har ju fått "skäll" för att jag inte uppdaterat på ett tag. Så nu är det väl bäst jag gör nått åt saken :)

Vad har då hänt sen sist?
Vi har tränat agility, ovanligt va :)
Vi har tränat lite här hemma, med boll, sån stor gymnastikboll. Det är riktigt kul faktiskt, men tror jag måste leta rätt på tips om lite braiga saker man kan göra med sånna, hundövningar då alltså :)

Agilityträningen går frammåt, känns superkul med bägge grabbarna. Delar dem rätt ofta på träning nu, bara en får hänga med o träna o den andra får vänta till nästa gång. Känns som det blir bättre fokus och bättre kvalitet på träningspassen då.
Har fått bra tips på hur man kan träna staket och tredhles (stavas?) Och de tipsen funkar super. Både Eros och Dex funkar oftast bra på sånna kombinationer nu.
Har även fått ett bättre "framåt" på Eros nu, han vänder inte o tittar efter mig lika mycket längre, och det ger ju färre rivningar :)
Ska bli så skoj att tävla igen 9 och 10 februari, inte långt kvar dit nu.

Så börjar det bli dags att valla på kurs igen, nu på lördag är nästa kurstillfälle. Ska verkligen bli superkul att få se hur det går. Få nya tips på hur vi ska gå vidare och vad vi behöver träna mera på.
Ska verkligen försöka komma iväg och valla mera, behöver ju träna på det oxå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har väntat och längtat på uppdatering från dig :)

Om 16 dagar så är det dags för tävling. Ska bli skitkul! Heja oss liksom :)