onsdag, januari 02, 2008

Runt nyåret

Ja, vi börjar väl innan själva nyår med denna uppdatering då :)
Både torsdag och fredag efter julen var både jag och husse tvungna att jobba. Kan säga att det var väldans lugnt på jobbet, så lugnt att det blev såååå långtråkigt.
Men rätt skönt för hundarna att matte fick komma hem lite tidigare då oxå.
Och så detta smällande.... som nödvändigt ska börja innan nyår, veckan har INTE varit kul tycker hundarna.
Eros har faktiskt varit lugnare iår mot förra året, han gillar det inte och vill helst inte vara ute när det låter. Men nån enstaka ensam smällare verkar vara ok. Men kommer de i klunga flera efter varandra, då vill han HEM eller till BILEN.
Dex däreom hispar rätt mycket, både inne och ute. Ut vill han inte när det är mörkt, han står och lyssnar efter smällarna, ska de inte låta snart. Så smäller det, o då vill han HEM eller till BILEN.
Men är han kopplad, så håller han sig rätt lugn, inte glad och nosig direkt, och vill inte varken kissa eller nått annat. Men han drar inte i kopplet, han går moloket bakom mig och lyssnar om det ska smälla snart.
Här hemma, så kommer han och vill upp i knät när det smäller flera i klunga. (Hmm... lite stor knähund)
Så en kväll, när jag skulle bada, så följde båda (ja, även Eros) med in i badrummet. Och där låg de medans jag badade, och blev kvar när jag gått upp oxå.
Eros kom rätt snart ut till sin skohylla, men Dex hittade sin plats där i badrummet...
Han går in mellan tvättmasiknen och badkaret, och lägger sig halvt under badet. Och där ligger han tydligen bra. (och jag måste tydligen städa lite nån dag.... under badkaret såg jag på bilden)
.
Så åkte vi då upp till stugan i söndags, lugnt och skönt, och framför allt i hundarnas värld:inga smällare!!!
Killarna har röjt ute på tomten, vi har gått promenader tillsammans och suttit inne och myst med brasan sprakandes i spisen i köket.
Nyårsmiddag dukat för 2, maten står fortfarande på spisen :)

Eros myser i fåtöljen.


Dex försöker mysa med husse som ligger under bordet o tittar på TV. (matte har visst lagt beslag på hela soffan)
.
Så kom vi då hem från stugan idag, och precis när vi öppnade bakluckan för att släppa ut hundarna, så smäller det. *SUCK*
Hoppas verkligen att det bara är några få dagar kvar på detta smällande.
God fortsättning på 2008 till er alla..... :)


4 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning från oss!!!
Åhza, Leoni och hundarna

Anonym sa...

God Fortsättning på er!

STORT TACK för att jag fick komma idag + TACK för hjälpen, den var GULD värd!!!!

Syns på söndag
Kramar
Sari

Sanna sa...

Jobbigt när båda inte riktigt tycker det är kul med smällaren, men det är ju vanligt att hundar inte tycker om ljudet speciellt när det kommer i klunga.. Jag hade då både tur och skönt att ingen av mina visade något tecken alls, båda var precis sig lika hela tiden och röjde på - skönt! =)

ska ta och fixa med rättvik och anmäla oss dit har jag tänkt, så ses vi där! Sköt om er :) Kram

G.E-Online sa...

Normalt att ligga under bordet och kolla på TV. Uffe då!!! ;)