lördag, augusti 25, 2007

Diskborste

Ja, en diskborste fick man i "pris" på dagens klass 3 tävling om man diskade sig i de officiella starterna. Jag och Eros hade 1 officiell start där, hoppklass 3. De hade även en inofficiell hoppklass, där startade bägge grabbarna.
Här kommer då dagens lopp, i den ordning de kördes:
Eros inoff, rätt okay lopp, inte vårt snyggaste. Men matte var nöjd, det blev 1 rivning och 1 vägran. 17:plats hamna vi på.

Dex inoff, lillkillen visade även idag att han kan! Visst, vi diskade oss. Ett staket som skulle tas som thredl, alltså bägge hindrena skulle hoppas från samma håll. Dex tog det första fint, men sen stog matte ivägen när han skulle in emellan, så han hoppa samma hinder tillbaka. Alltså diskade. Men jag är ändå nöjd med han, han höll ihop alla 20 hindrena, lyssnade fint och gjorde det han skulle. Bl. a ett felfritt slalom, med matte på "fel" sida. ( i min värld finns iofs ingen fel sida, och SKA inte heller finnas i mina hundars värld. Men många som vet lite om agility fattar vad jag menar med "fel" sida.

Eros klass 3 då: en skitsvår bana, trång, klurigt och hur i helsike skulle jag komma ihåg banan. Den kändes smått omöjlig att memorera. Nåja, vi startade, 1-2-3 kalas sen första klureriet, men det gick bra, snygg slalomingång, den va rätt svår. Sen en av våra svagheter, hopp sen ska hunde fram och runt nästa o hoppa det tillbaka mot mig. En vägran där, men vi fick till det. Sen tunnel-makarontunnel-säck. Sen hopp vänd runt 180 o tebax till tunnel, sen detta med att gå ut o hoppa hinder mot mig igen, ytterligare än vägran, sen hopp hopp imål.
Alltså 2 vägringar. Jag var så glad och nöjd när vi kom imål! En 19:e plats blev det.

Till sist vill jag än en gång gratta Linda & Chili till 5:e plats i hopp och 2:a certet. GRATTIS!!!

Och rubriken då.... Vi fick INTE med oss nån diskborste hem eftersom vi kom igenom denna skitsvåra hoppbana :)

Inga kommentarer: