onsdag, augusti 29, 2007

genrep och en utmaning

Genrep... Ja, Dex ska ju ha sin OFFICIELLA agilitypremiär på lördag. Så det e väl klart man måste genrepa lite :)
Vi hade stämmt träff med Diesel och hans matte oxå, de ska ju ha premiär de med i Sala.
En agilityklass 1 bana hade jag fått med mig ner. Och den försökte vi bygga.
Så fick grabbarna köra den. Första varvet gick rätt bra, när Dex väl fattat att han skulle hoppa BÅDA hindrena innan tunneln i starten. :)
Diesel såg jättefin ut han med.
Eros fick oxå köra den såklart, och helt godkännt. Hoppas kontaktfälten håller i sig på han.
Sen byggde vi en hoppbana som Diesel kört förr. Den var tight och trång, men rolig.

Som det ser ut just nu blir det inge mer agilityträning innan helgen, men vem vet... vi får se.

Utmaningen då.... Jo, NanaFelixSune vill att jag ska va med på detta. Man ska visst lista några, typ 4 bloggar man läser och så ska man nog skicka utmaningen vidare.
Jag brukar inte nappa på sånthär, men ibland gör jag undantag :)

Nåja, jag läser en hel del bloggar, abselut fler än ynka 4 stycken. Men jag tar väl ut 4 stycken från min lista, har en del bloggar på favoriter i webbläsarens meny.
NanaFelixSune
Nitro Algot Mick
Dino Fäkta
Kiwi
Okej, det var 4 st. utan inbördes ordning så besöker jag dessa, och fler därtill nästan varje dag.
Det är mest hund- och framförallt agilityfolk som har dessa bloggar. Det är träningskompisar, klubbkompisar. Vissa har jag lärt känna ute på tävling runt om i landet. Andra "känner" jag bara till namnet, har hälsat på dem nångång. Men jag gillar det jag läser och gillar hur de kör sina hundar, hur de är mot sina hundar. Och så gillar jag ju det jag läser, även om det inte alltid handlar om hund. Vissa är väldigt underhållande, andra väldigt sakliga.
Ja, listan kan nog göras lång. Men fick ju "bara" ta med 4 stycken.
Och sånna här utmaningar, dem ska man nog skicka vidare tror jag. Nåja, den som vill tar sig an utmaningen, det är väl OK :)

1 kommentar:

Kattis & Tipsy sa...

Missade träningen igår ju, jag var påväg till Väsby när jag fick ditt meddelande. Tipsy har kört serpentiner och övat fart så vi är laddade till lördag.