torsdag, oktober 12, 2006

Träning och kurs

Igår var jag nere på klubben med vovvarna.
Jag har varit hjälpinstruktör några gånger på en nybörjarkurs i agility, sista gången igår.
Det har varit både kul och lärorikt. 2 duktiga instruktörer var jag hjälpare till, Mija och Johanna, de kommer från vår grannklubb SBK Stockholmsavdelningen.

Innan kursen började fick både Eros och Dex träna lite.
Körde lilla balansen med dem båda för att träna kontaktfält, funkade kanonfint med båda!!?!
Eros fick även köra lite A-hinder och stora balansen, även där trampade han fint på kontaktfälten....?....
Vad gör vi då för fel på tävling kan man undra.....

Båda fick hoppa lite oxå, Eros lite svårare kombinationer med både framför-och bakombyten.
Dex fick hoppa låga hinder rakt fram, först 2st och sen 3 st.
Sen fick han prova på en handlingsövning på bara 1 enda hinder. Mig på en sida och så skulle han ta sig runt i en åtta, alltså hoppa hindret från samma häll hela tiden men gå runt tillbaka mot mig åt olika håll.
Han va så duktig.

Testade den med Eros, men han tyckte jag var konstig som gjorde så, han vill ju iväg på nästa hinder åt nått håll.....
Och med hans fart var det inte lätt att få han rätt på detta enda hinder. Men han fattade efter en stund :)

Vi hade alla 3 kul och det är ju en av de viktigaste ingridienserna i agilityträningen :)

Inga kommentarer: