söndag, oktober 29, 2006

Trasig vägg - blir hel igen

Dex har sin favvoplats vid en vägg här hemma, där han ofta ligger och sover. Med benen upp i vädret eller mot väggen. Se bilden :)
Och när han då ska sträcka på sig, så gör han det mot väggen. Och vad händer....
Jo, en klo måste ha fastnat och rivit upp en liten flisa.
Den va skoj att dra i måste han tyckt. För en dag förra veckan när vi kom hem så saknades färg på en fläck där.

Vi vet att det är det lille monstret som varit i farten, för när jag hängde upp min jacka, en halvmeter ifrån, så ställer han sig o ska dra mera.
Ops, va han blev låg när han fick en tillsägning då.

Nåja, en vägg som börjat bli trasig blev snart mera trasig, han sluta ju inte sova där heller.

Men idag har jag fått hjälp med att bredspackla denna vägg, och i veckan ska jag måla om den igen.
Tror vi får skaffa typ en plexiglasskiva eller nått att ha där, så han inte fastnar igen och gör om samma tok en gång till sen.

2 kommentarer:

G.E-Online sa...

Det är lite trist när hundarna förstör. Men se det från den ljusa sidan, nu får du en helt ny fin vägg där. :)

Eros & Dex sa...

Jo, e ju sant. Men hela hallen var faktiskt målad i våras :)
Tur jag sparade färgen som blev över :)