torsdag, oktober 26, 2006

Regn, regn och mera regn

URK, jag gillar inte regn. Jo, okej, det kan va okej att gå ut i regnställ med vovvarna. Det är ju inte så många andra ute i regn och rusk, man kan lugnt gå och bara njuta av lugnet.
Men det är när man ska ta sig in jag har mycket emot att det regnat på oss.

Ni kan ju tänka er själva, Eros & Dex är ju inte kortpälsade precis. De blir ju genomblöta och så skitiga. Torka, torka.... och inte hinner handduken torka tills det är dags för nästa sväng.
Gissa hur en blöt skitig hundhandduk luktar efter en dag... Inte mumma direkt.
Och tvättstugan, hur kul är det att stå där i tid och otid?

Nä, jag vill ha vinter direkt, med snö och några minusgrader. Då är vovvarna rena och fina när de kommer in :) Tillochmed det vita på dem blir vitt igen då.

Så, nu har jag fått gnälla lite.... och lär väl få stå ut ett tag till innan det blir vinter :)

2 kommentarer:

G.E-Online sa...

Trist med vädret fast det ser ut att bli bättre idag, men kallt. Jo, kan du uppdatera din blogg? Jag får bara error här hemma när jag försöker skjutsa upp ett inlägg.

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt. Låt det för fasen bli kallt som tusan så att dom slipper att dra in skiten inomhus:-)
Hälsa även till husse och gratta från oss två- och fyrbenta.
Vi ses snart hoppas jag.
Vi åker till Stockholm Södra och tränar kl 12 om ni har chans att komma dit.
KRAM