söndag, augusti 02, 2009

Vinst agilityklass2

Tidigt upp i morse. Rasta hundar, frukost, sen åkte jag och Dex iväg mot Österåker och deras klass2 / LAG tävling.
Det var meningen att vi skulle startat med laget oxå, men eftersom Noa är på landslagsläger och stackars Ell är skadad så blev det inget av med det.

Jag hade lovat att vara funktionär, och självklart var jag det då.
Satte Dex vid Marias tält (bakom så han inte såg banan) hade ju ingen bur hemma att ta med till han. Dex skötte sig verkligen super utan buren.
Funktionärade lite, promenixade Dex lite, så gick hela förmiddan.
Sen strax innan de skulle bygga till individuella klasser så öppnade himlen sig, det VRÄKTE ner regn i massor. Både Dex och jag stod som tur var i skydd under soltaket till tältet.
Lagom till banvandring small/medium så slutade det regna :)
Funktionärade lite i small/medium, sen banvandra och byta skor, värma Dex. Lite framhoppning och så.
Startade som sista ekipage, och så vann vi!!! shit va nervös jag var de sista 2 hindrena på banan.
Men vi fixade det. Duktiga Dex!!! Där var första pinnen i agility2 hemma. Hälrligt härligt!
Var rätt kul att gå in som sista ekipage, och ta hem vinsten, med dryga 9 sekunders marginal till 2:an.
Visst, det var hundar närmre oss i tid än så. Närmast i tid var Hexa om jag inte minns fel, typ 1 sekund efter oss.

Duktiga Dex, är så stolt över vår kille, han kändes verkligen fin att köra idag.

Eros har varit hemma med Uffe hela dan, de har visst varit nere och badat och simmat massor. (Eros alltså)
Så nu är vi trötta hela högen, blir en lugn kväll.

12 kommentarer:

Helena och Jill sa...

Men hallå där!! :D Vilken trevlig rubrik!! :D

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Jag vill se film. ;) Kram!

Eros & Dex sa...

Svar till Helena:
Visst var det en trevlig rubrik :)
Det kändes kalasbra oxå :)

Tyvärr finns ingen film

Åhza sa...

Å, grattis! Vad roligt att läsa! Duktiga Dex!

Ann-Sofie sa...

Grattis i massor, det var ni värda !!! Nu jää.... släpper det ! På nästa bara...... kramar

Sarah och Meg sa...

Sjukt snyggt gjort! Vilket lopp ni gjorde Maria. Jag tror hela publiken höll andan medan ni sprang.
Supergrattis!

Nadinw sa...

Grattis, grattis... mot trean !!! :-)

Jonas o Myrra sa...

Mot slutet var vi nog alla nervösa men vilket lopp. Härligt att se. KUL!

Anonym sa...

Grattiiiiss!!

matten sa...

wow - stort grattis! Ni är ju så bra! Finns loppet att se någonstans!

Åter igen grattis :)

Sari&Hexa+Fay sa...

GRATTIS igen, tror jag skrek mer och mer dessto närmare mål ni kom.
Härligt jobbat!!!

Kram

Charlotte m dogs sa...

Ja, det var ett fint lopp. Och en välförtjänt vinst!!! Heja heja!!

Mari sa...

Åh, vad kul. Supergrattis!