söndag, augusti 09, 2009

En PINNE till

Så var vi hemma igen från tävlingarna i Dala-Floda.
Varmt och skönt har vi haft det.
Och som rubriken säger... så har Dex med sig en PINNE hem i agilityklass 2.
Så nu saknas bara en enda innan han är klass 3 hund på heltid. Den trillar väl in vad det lider :)

Dagens lopp då?

Eros fick startnr 1 i båda sina starter.
agilityloppet: Ett kalaslopp, kändes som han fick fina vägar och han var så lyhörd o fin. Men tyvärr så släpte jag honom för en 100-del, och då hoppade han näst sista hindret tillbaka.
Men men, så nöjd med killen ändå, han jobbade verkligen fint.
Hopploppet: Tja... början var väl bra :) Men senlockade en tunnel för mycket istället för långhoppet, så det blev disk, och efter det blev det bara pannkaka.

Dex nu då.
Hopploppet först, samma som Eros körde eftersom de är i 3:an där bägge 2.
Gick fint för Dex där, tyvärr en rivning, gissningsvis så var det jag som sänkte min arm eller vred mig eller nått sånt, så han tappade bakbenen och rev. Annars bra kännsla.
Agilityloppet: Körde på som sjutton :) och det höll hela vägen. Noll fel och en andra placering blev det. Efter Hexa som tog vinsten, GRATTIS igen!!!
Mitt i dex lopp, när det var dags för balansen, då gastar jag "GUNGAN"
Men det fanns inte så mycket annat så Dex drog på balansen som jag ju faktiskt visade till. Kom på mig coch sa "BALANS" till han resten av vägen över.... Hörde att det skrattades gott runt planen. Men det bjuder vi så gärna på.

Nu är det en dusch och lite soft.... så är denna sommarsemester slut. Vill inte!!!
Men bara att dra iväg till jobbet i morgonbitti....
Tur det finns helger varenda vecka :)

PS:
Filmer på helgens lopp finns.... de kommer på photobuket vad det lider, tillsammans med lite andra tävlingsfilmer från sommaren... ska ju som sagt börja jobba igen....

PS igen
GRATTIS till klubbkompisen Monika och Zonette som tog ett cert idag uppe i Dala-Floda

6 kommentarer:

Maria och Co sa...

Stort Grattis - här har det visst varit pinnregn :):)

(Tack för grattiset - känns superskoj)

Kramar
Maria, Smack och Tashi

Sari&Hexa+Fay sa...

GRATTIS igen!!!
Och snart är han klass 3 hund helt och hållet!!!

Kram Sari+gänget

Ps. Mycket snyggt och bra kört i helgen på de lopp jag såg.

Ann-Sofie sa...

Stort Grattis.. Jag sa ju det, på nästa bara !!! "Bara" en kvar !!! Kör på !!

Charlotte m dogs sa...

Åh va najs, lossnat lite tror jag minsann. Sånt är alltid skoj! One more to go!!

Monbika med Z:orna sa...

Grattis igen! Nu haglar de in:-)

Malin Moa Tjabo sa...

Stort grattis till er! En lyckad tävlings sommar!

Mvh Malin Moa och Tjabo