söndag, augusti 16, 2009

Bara nästan

Har i helgen vart i Frövi och tävlat agility. Jag och hundarna, Uffe vägrade följa med. Han gillade inte upplägget där borta. Gjorde iofs inte jag heller, men anmält och betalt... och jag ville tävla!
Så alltså åkte vi utan hussen. Han brukar ju faktiskt följa med jämt, sålänge han inte jobbar.

Vi har haft det bra jag o killarna, trots lååång väntan mellan hopp och agilityloppen.
Inga höjdarresultat. Men det där "nästan" som står i rubriken....
Det är Dex agilitylopp igår (klass2)
Han gick så fint, vi jobbade finfint tillsammans. Så när det är 2 hinder kvar till mål, då är jag några (typ 2) steg för långt bak, så det blir fel hinder - Disk
Men en sån hälrig kännsla i loppet. Ska erkänna att det är riktigt kul nu när det blir fler sånna lopp på kort tid. Härlig kännsla.

De andra loppen under helgen har varit blandad kvalitet på, disk - 5 fel - 10 fel eller nått sånt...
Eros aglopp idag strök vi oss från, vi ville hem :) och inte vänta 1½timma till....
Fast hade jag frågat Eros, så hade han såklart velat köra :)
Men de ska få tävla KM på torsdag, och nästa helg är det dax igen, Nynäs o Haninge blir det då.

Nu är vi trötta, så natti natti

Grattis Seija o Dogge som tog sista hopp2 pinnen idag :) OCH 1 ag pinne igår. (Dogge är Dex brorsa)
Grattis till Helena o Jill som tog hem ett ag-cert idag :)

OCH.... grattis grattis till alla jag inte nämnt vid namn :)

2 kommentarer:

Helena och Jill sa...

Tack för grattis!

Du och Dex gjorde ett fantastiskt lopp i Ag2.. Herregud va duktig du blivit.

Kram Helena

Sanna och flocken sa...

Nästa gång tar ni det! Vi vill se film på er nu.
Kram