tisdag, augusti 25, 2009

nästan... en gång till

I helgen var det tävlingar igen, nynäs och haninge stod som arrangörer.
Vi tog husbilen och åkte till Nickstacamping, jag vet, det är ju nära, onödigt att campa.
Men det var för trevlighetens skull. Vi gjorde ju sällskap där med Monika o Roger.

REGN lördag fm, 2 disk i hoppklass. Hmm, undras vad jag gjorde, bägge killarna vart nämligen diskade på samma ställe. Och ingen film finns att få svar från heller.
Eros AG3 gick sisådär....
Dex AG2 gick sååå fint.... MEN, han snuddade vid en hoppbom, som valde att trilla när han landat. Surt!!! alltså nästan igen dårå.....

Men men, det kommer.

Söndan, då går Eros felfri i hopp, Dex gör samma bana, men med en rivning. Dex 2 sec snabbare än Eros. Nöjd matte!!
Eros AG3 disk, fel tunnel tror jag det var.
Dex AG2 disk, trampade på gungans uppfart när han skulle till ett hopp.....

Nya tag i Sala på lördag med ag2 för Dex.

Så.... Det kan bli lite tunt med uppdatering ett tag... ska försöka få till nått litet lite nu å då.Har ju vår egen stora tävling framför oss. Och den tar mååånga timmar av min tid nu.
26 -27 september är det alltså tävling på hemmaplan. SoSuAgility (solna-sundbybergs BK)

3 kommentarer:

sarah meg maja sa...

Känner igen det där med nästan...
Megan fick 0,03 sek tidsfel i agilityklassen på lördagen och en rivning i hoppklassen.
Maja nollade båda loppen men kom sexa i hopploppet(fem pinnar delades ut).
Tröstar mig med att Maja fick en agilitypinne på lördagen och Megan en hopp-pinne på söndagen.
Ska ni till Flen på söndag?
Långt att åka men det verkar vara en liten, gullig tävling. 11 hundar i hoppII

sarah megan maja sa...

Är för tillfället sjuk, men om jag som genom ett mirakel skulle vara pigg imorgon kommer jag absolut.
Olandstrakten...hade jag missat, det hade ju varit tusen gånger smidigare än Flen. Nåväl bilen ska väl få komma ut och ha lite rolig den med ;-)

Lillpojken som ska debutera hos er... sa...

Vi tränar hårt, jag och min matte. Vi är inte så samspelta som matte och storebror men jag kämpar för att fatta allt hon vill. Tänk att jag snart ska få tävla... snart kommer jag!! :) Just det, debut... det ordet har jag hört. säg det om ni vill... :/ hjääälp... nu blir jag lite nervös!