söndag, augusti 30, 2009

Olandstakten - Inte ens nära...

Så, nu är vi hemma från Olandstraktens tävling.
Var så skönt att vara å plats redan från igårkväll :)
Hundarna väckte mig typ vid 6, ut o låta dem kissa. Sen somna om, och vaknade inte förrän strax före 9 Underbart med sovmorgon!
Första start på tävlingen var 9,30 och då var det ag1. Kikade lite på dem, sen var det ag2, large började. Dex nr 13.
Banan verkade inte alltför svår, några ställen att hålla i lite på, men flytig och rolig var den.
OM... Jag inte varit på G att bli förkyld vill säga. Lite ont i halsen, snuvig o lite seeeg.
Och det märktes på resultatet. Visst, Dex borde inte riva bara för att jag inte är 100. Men med en matte som inte klarar att fokusera ordentligt, varför ska man då tro att hunden ska fokusera ordentligt då?
Nåja, 2 rivningar blev det, troligtvis min sega stil... även om jag försökte köra på.
Han gick bra hela banan, med rev som sagt....
Ny chans nästa lördag i Väsby. En veckas vila för matten, och så på't igen bara :)

3 kommentarer:

sarah megan sa...

Attans otur Maria. Megan var inte
ens nära hon heller. Disk i Flen.

Vi söker också lyckan i Väsby nästa helg.

Tur att fluffet Majsan håller ställningarna. Hon tog pinne i hopp I.

Per&Molle sa...

Sluta tänk på den där pinnen så kommer den! Ni kan ju!
För att prata om något helt annat: Kastanjegården hette stället!

Elle, Trombi & Ed sa...

Jag håller verkligen tummarna för er! Vet hur det känns att jaga pinne.....

Hur som så ser det verkligen toppen ut när ni kör nu du och Dex!
Å med Eros oxå så klart :-)

Hälsn. Elle & Doggsen