måndag, mars 30, 2009

Skitiga hundar

Ja, skitiga var bara förnamnet....
Igår kväll var vi iväg på agilityträningen, i ridhus.
blött och lerigt var det utanför ridhuset, blött även i skogen där vi gick för att rasta av och värma upp. Så det var 2 killar med blöt (liiiite smutsig) päls som klev in i ridhuset.
Tänk då vad det är för underlag i ett ridhus.... Inte var det grus, och inte var det gräs allifall....
Är väl nån spånblandning av nått slag, sånt därnt brunt grejs....
Tänk då det tillsammans med blöt hund....
Bläääää va de vart skitiga!!! Men kul hade vi sålänge vi var kvar där, duktiga var killarna oxå.
Men sen, då började jag fundera på: Hur ska jag kunna ta in dessa 2 "grisar" hemma. Min gissning var att det skulle inte gå att torka dem rena...
Och vart kunde jag hitta nått att skölja av dem med??
Åkte förbi macken på vägen, men ingen slang på deras vattenkran inte *suck*
Promenerade ner till sjön hemmavid när vi parkerat, men där låg isen fortfarande *suck*
Promenerade upp till isbanan, där det finns en hög med snö kvar, men inte funkade det heller *suck*

Såå... det blev till att duscha bägge killarna hemma i badkaret. *SUCK*
In med matte, killarna kvar i trapphuset. Matte klä av sig o byta om till trosor/t-shirt.
Sen bära in Eros i badet, med hans ben spretandes åt ALLA håll. Han gillar inte att "bada" hemma. Ut med avsköljd Eros till Uffe att torka, in med skitig Dex i badkaret (han spretar inte lika mycket med benen) Ut med avsköljd Dex till Uffe att torka. In med MIG i duschen.
*PHU* Det var mer än jobbigt kan jag säga! Ja, inte att duscha migsjälv då... men att skölja rent killarna, och då tvålade jag inte ens in dem.

Nästa söndag är sista gången i ridhuset för denna vinter. Funderar allvarligt på att INTE träna hund då, utan bara åka dit och hjälpa till att flytta tillbaka hindrena till klubben.
Uffe jobbar då, och har ingen lust att ta en söndag till i badkaret med 4-benta killar, då ensam hemma oxå ju.

Men, nu en hel vecka kvar tills dess ju, hoppas på lite soliga vårdagar :)

3 kommentarer:

Monika sa...

Ha, ha! Ja, jag vet bara hur Curt såg ut. Som tur är har jag en bastu med separat ingång - den är guldvärd vid sånt väder! Ses imorgon!

Sari sa...

GLAD PÅSK till er från oss

Madde sa...

Glad Påsk.

Kram