tisdag, mars 03, 2009

Linköping klass 2

I lördags åkte Dex och jag till Linköping. Eller, vi började med att åka till Sari, därifrån åkte vi gemensamt till Linköping för att tävla agility. Tack för att vi fick åka med er så vi slapp åka ensamma och ha tråkigt i egen bil. (Eros och Uffe lämnade vi hemma eftersom det var en klass 2 tävling)
Tävlandet började inte förräns på eftermiddan, känndes liiiite småkonstigt att åka hemifrån vid lunchtid när man ska tävla atility. Men rätt skönt oxå :)

Först ut agilityklass. Dex skötte sitt jobb finfint, värre var det med mig, en makarontunnel som hinder 4, och vad gör jag då?? Sigtar rakt emot FEL ingång. Jepp, DISK vart det dårå...
Fast jag sett Saria och Hesa göra precis samma sak strax innan vi gick in på plan. Nåja, i övrigt så kändes loppet fint.
Sen hoppklass. Där drar vi fram, med kalasfart, det går finfint. Dex kutar på och hoppar som han ska. Ett staket, en makarontunnel och så ska samma staket tas igen åt andra hållet då. Valet jag gjort var att låta Dex hoppa mot mig över första hindret i staketet då, men vad gör jag då.... Jag flyttar inte på mig i tid, så liten Dex har ju ingenstanns att landa. Rivning, attans matte då!!!
I övrigt var det ett lopp jag är mycket nöjd med.

När vi var där och tävlade, så var Uffe ute med Eros på promenix, hussen halkar och slår i backen. Ont i rygg och nacke hade han sen. Så nu är det en vecka med vila för hussen.
Stackars husse som har ont, men kul för vovvarna att slippa va ensamma hemma denna veckan.
Det verkar allifall gå åt rätt håll med ryggen vad det låter som. Sicken tur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad du tvungen att ta EXAKT samma väg som vi ;-)

Vi syns till helgen igen!!!

Krya på dig Uffe!!!

Kram Sari

Anonym sa...

Kul att ses som vanligt:-)
Kram