lördag, mars 14, 2009

Dagens tävlingar

Så, nu är tävlingsdagen till ända, nu är vi samlade hemma igen. (utom Uffe om jobbar en stund till)
Morgonen vart tidig. frukost, packa 2 väskor, en till varje kille. Sen iväg o lämna Eros till Linda.
Eros såg lite fundersam ut när jag släppte ut han ur bilen och gav kopplet till Linda. Men han gick med så glatt när de gick och jag o Dex åkte.
Mot Norberg styrde vi bilen.
Jag knappade in Norberg på GPS och följde den. Inte bästa vägen :(
Men men.... några mil mellan Sala och Fagersta var riktigt läbbig att åka på. Jag höll typ 40-50 km/h på 70-90 väg. SNORHALT!!!! och snömodd.
Nåja, vi kom fram helskinnade och i god tid.
Agility B : Dex taggade upp ordentligt innan, liiite väl taggad var han.
Det blev en tokdisk och total pannkaka av det loppet. tokgasad Dex, och så tunnelkåt....
Han hoppade lite här o var visst gjorde han det, men sen så... En TUNNEL!!!! och så var han borta.
Agility A : Ett kalaslopp. En lagom taggad Dex. Tyvärr en disk igen, man kom ut ur kort tunnel skulle svänga tvärt 90 grader höger och hoppa. Det stod ett hopp bredvid denna korta tunnel som JAG måste komma runt. Det (bla) gjorde att jag troligen visade Dex fel väg, jag lyckades nog inte svänga så mycket som vi behövde, och en tunnel var det som vart nästa hinder istället för det dära rätta hoppet. Men så nöjd med loppet.
Hopp : attsingen, en rivning.... Men utöver den så är jag MYCKET nöjd med vår insats i hopploppet oxå. Det var full fart på Dex (3:e loppet för dagen) Vi höll fokus. Några stora svängar drog vi på oss, och så den där rivningen då.
En 13 plats blev det. På snabbaste tiden. Dex gick imål på 30,97 och nästa tid var 31,27
Hur vi nu kunde få så bra tid med flera stora svängar.

Så summa med Dex: 2 lopp jag är riktigt nöjd med.

EROS verkar ha haft en bra dag med Linda o hennes familj. Fick ett SMS av linda på fm som började med "stackars Eros"
Han hade det tycligen inte sååå lätt hemma hos Ninja och Chili.... Ninja tyckte det var HENNES hem, och Eros skulle hålla sig på mattan och inte göra nått alls.
He he.... inte lätt att hälsa på hos brudar inte :)
Eros tävlande då....
Vet jag egentligen inte så jättemycket om men refererar det jag vet (om jag förstått rätt vet jag ju inte)
Hopplopp: Tjuvstart!!! manglade första hindret, och rev hej vilt sen, sprang som en tok, men verkade ha kul. (jag kan verkligen se Eros framför mig)

Sen fick jag ett SMS till av Linda.... Dt började såhär "du glömde berätta att han tjuvstartar"
Ops....

Agilityloppet: Tydligen en tjuvstart igen, men denna gång var Linda med på att den kunde komma. Bättre lopp denna gång, bara nån rivning om jag förstod rätt, men hoppade KF på balansen allifall, och där stannade visst Linda till lite, och Eros valde väg själv = Disk.

Har fått hem en kille som haft kul (mycket kuligare än att sitta i bilen o se brorsan få komma ut o hoppa 3 ggr) TACK Linda för att du ville ta med Eros
Nu ligger bägge våra pojkar och sover så sött.
Snart gör jag detsamma.

Så till sist:
GRATTIS till Liza och Nana! Där satt äntligen det dära loppet som gjorde att ni får va med på SM, härligt härligt!

2 kommentarer:

Linda sa...

Det var mycket skojigt att få köra lilla Eros. Det är lite annat än vad man är van vid:-). Skulle göra det igen om jag fick. Om Eros tjuvstartade i andra loppet vet jag inte riktigt men om han tjuvstartade i första loppet- JA ABSOLUT!!! Kul att jag fick låna din hund Maria.

Anonym sa...

Du kände inte likadant som jag då efter Fagersta. Hunden är för duktig för mig......

Hoppas allt är bra med er annars!

Kramar