söndag, mars 08, 2009

Helgen som gått

Helgen... den började för vår del i torsdags em.

Då var det en lugn hemmakväll, med lite packning infår helgens äventyr.
Fredag morgon klockan 7.30 packade vi in oss i bilen, jag, Uffe och bägge grabbarna. Bilen tog oss dryga 40 mil till Mellerud.
Där skulle tittas på en husbil vi sett annons på och blivit väldans intresserade av.
typ 12.30 landar vi hos försäljaren i Mellerud. Titta, känna, klämma och fundera.... på husbilen alltså...
Provköra, fundera mera.....
JO, vi slår till, den har ju det vi vill ha på en husbil (tror vi allifall, har ju inte haft nån tidigare)
Så "lite" pappersskrivande och så var bilen vår. Mamma Mia.... vad har vi gjort, är detta rätt??
Jo, jag tror det. Det känns bra, spännande och kul. Sommaren får utvisa hur det blir i framtiden. Man kan ju inte veta förräns man testat.



Sen var det bara att sätta sig bakom ratten igen, nu i varsin bil. Jag och grabbarna i personbilen, och Uffe i husbilen. Nu var destinationen Örebro.
Där skulle tävlas agility på lördagen. Folksam Cup deltävling nr 1

Fram på kvällskvisten kom vi fram till ridhuset där tävlingen skulle gå, vi hade fått lov att stå där (bo där i husbilen) OM vi köpte den.
Det var lite osäkert om vi hamnat rätt, men efter lite dividerande kom vi fram till att v var på rätt adress. Det hade då kommit några fler agilitymänniskor (och hundar) så där var det inte så svårt att veta ju.

Parkerade bägge bilarna och gjorde iordning för natten. Så skönt att krypa till kojs.
Eros och Dex hade väl inte haft den roligaste dagen i sina liv, men tack o lov så behöver de inte ha det så alltför ofta. Var nog första gången i Eros nästan 5 åriga liv han tillbringat så måååånga timmar i bil.
De fick såklart komma ut o rasta sig och sträcka på benen många gånger. Men de fick ju inte va med inne på bilfirman. Men men, de har fått kompensation för det :)

Lärdag morgon vakande vi tidigt, många nya ljud man hör första natten i husbil.
Uffe o grabbarna tog en lååång promenad, jag bäddade o fixade i ordning i bilen. Gick in i ridhuset och anmälde och sånt....
Sen var tävlingsdagen i full gång.

AGIF och FOLKSAM har folkasm cup, och nu första deltävlingen var Byrackarns arrangörer.
Det ska bli 3 deltävlingar till, sen en final för de som kvalat dit på de olika deltävlingarna.

Agilityklass:
DEX - 5 fel, en rivning. Troligen mitt fel, men vet inte exakt vad (har inte kollat filmen än)
Men i övrigt ett bra lopp.
EROS - Disk. Han tyckte hopphindret rakt fram efter A-hindret såg rätt ut. Men se det skulle ju svängas först.... så kan det gå.
Hoppklass:
DEX - 5 fel där också. En bana med mycket spring, fullt ös kan man säga. Det gick så väldans fort, så Dex orkade inte svänga i slalomet, missade 3 porten, där var svängförmågan lixom slut...
Ett kalaslopp i övrigt.
EROS - 0 fel. ett riktigt bra lopp det med! Så nöjd. På några ställen tittade han mot mig och frågade om det var rätt väg, det tog ju lite extra hundradelar, så tiden blev inte värdsbäst. Men jag är så nöjd med en nolla i hoppklass. Där brukar det gå så fort att han "glömmer" lyfta på tassarna över alla hinder..... Duktig kille :)

Sen var det "bara" 20 mil kvar att åka för att komma hem igen.
Så skönt att landa hemma, det tyckte nog både 2 och 4-benta.

Söndag = Sovmorgon, välbehövlig sådan.
Sen var det en lugn förmiddag, sen var det dags att bjuda mor och far (och några till) på lite fika.
Man gör visst så när man fyller år. Grattis till mig (som fyller år nån timma till :)

JÄTTETACK!!! Till min familj för kameran. Blev så glad för den (typ det enda jag önskat mig)
En Nikon D80. Nu ska jag bara försöka lära mig den oxå.... inte det lättaste, men det ska nog gå med lite övning.
Av Uffe fick jag även en digital fotoram, kan ju komma väl till pass till de nya "fina" bilder jag ska fota. Och ett objektiv lär jag nog köpa mig, fick lite pengar också mina "svärföräldrar" så de kommer väl till pass när objektiv skall inhandlas. TACK till er alla, kram från mig. (Maria)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen... Å grattis till husbilen, jag är INTE avundsjuk... (ljuger bra...)

Anonym sa...

Grattis i efterskott på födelsedagen!

Och till husbilen:-)

Anonym sa...

Jäsingens vilka födelsedagspresenter! Verkligen fina, både kameran och husbilen.

Supergrattis från oss!

Åhza, Leoni och hundarna

Anonym sa...

GRATTIS (igen) Vilka härliga presenter du fick :-)

Kramar

Anonym sa...

Grattisar från oss! Vilka härliga dagar ni haft med roliga överaskningar o bra lopp :)