fredag, januari 16, 2009

Tandläkartid...

...har jag idag bokat åt Dex.
Han har sedan typ november-dec nångång haft en trasig tand. En framtand han bitit sånder på nått sätt. Jag märkte det när han rev mig i fingret varje gång jag gav han godis. Ena tanden uppe-fram var spetsig och sylvass.

Men han verkade inte ha ont alls av den, så jag tänkte låta det bero tills det är dags att besöka vetrinär för blodprov (rabies)

Men idag så såg jag detta:


Det är alltså nu 2 st som är skadade. Man ser 2 st sylvassa små "tänder" Den större av dem, (närmast hörntanden) är den som gic sönder nov/dec. Den andra, som är pytteliten... upptäkte jag alltså idag.
Så på fredag har Dex tid hos tandläkaren. Om det inte blir akut innan dess. Han verkar fortfarande inte ha ont, vill tugga pinnar som vanligt ute och inga problem med maten.
Så jag hoppas det håller så tills på fredag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars söta lilla Dex!!!
Men tur i oturen att du märkte det.
Håller tummarna för att allt går bra!

Kram

Anonym sa...

Vad skumt att tänderna gått sönder men vad bra att Dex inte har ont i alla fall. Lycka till hos tandläkaren.

Anonym sa...

Skönt att grabben inte har ont alls, hoppas de blir bra efter tandläkar besöket

kram Sanna och flocken

Anonym sa...

Diesel fick dra ut ena stora huggtanden i november då den var av på mitten.Fastän man såg hela pulpan brydde han sig noll.Skönt de inte är lika känsliga som vi är. Slår Dex emot i slalomet eller kan han ha bitit i gungan igen tro ;) Lycka till!