lördag, januari 03, 2009

Kistamässan dag 1

Idag var då första dagen, av 4, som det tävlas agility på Kistamässan (husdjursmässan)
Idag var Dex enda start agilityklass 2
Den gick väll.... inte så vidare värst bra om man säger så.
Disk blev resultatet.
Vi fick till en fin start, fin fin tight sväng efter andra hoppet och så upp på A-hindret.
Dex halkade en hel del, och jag gjorde ju inte mycket för att hjälpa han med det (farten alltså)
Jag kutade på och drog på ännu mer fart. Så visst jobbade killen faktiskt rätt bra ändå.
Han fixade slalomingången, den var iofs ints så svår, men de kom rätt på i fart, så halt var det. Många som missade första porten för de halkade förbi.
Sen efter slalomet, då krachade Dex ett hinderstöd, såg lite läbbigt ut faktiskt.
Sen blev det lite knas... och slutade med disk.
Men okay, med tanke på hur hans matte drog på mer fart när det var halt. Så killen skötte sig fint.

Eros hade 2 starter, 1 agility och 1 hopp.
Bägge loppen var bra, i min värld. Duktiga Eros.
Agility: Där blev det 10 fel. nerfarten på både A-hindret och balansen (gungan var inte med)
Dessa nerfarter.... beror ju faktiskt på att han inte kan, han vet inte VAD jag vill att han ska göra. Så alltså helt mitt fel.
I övrigt så höll Eros bra grepp på mattan, kom imål med en tid som jag är nöjd med. Han är oftast inte nära de som ligger i top, men för Eros så var det BRA tid.

Sen var det många timmars väntan på hopploppet, som skulle gå sist på dan. Och Eros fick dessutom absolut sista startnumret, han stod inte ens med på startlistan när vi kom. Så sist av de sista fick vi starta. Men så blir det ibland.
Nåja. Hopploppet.... det slutade med Disk.
Men även här jobbade Eros bra. Han rev tydligen 2:a hindret (såg inte jag)
Men han kämpade på, jag försökte med att få till de lite tightare svängarna vi tränat på, och det funkade rätt bra på några ställen.
Slalom i halkan satt fint, muren var inga problem, hoppa hit o dit nemas problemas....
Men när vi ska in i en tunnel, en makarontunnel, så visar jag rätt, Eros är på G rätt,
MEN
Så vänder jag upp för att plocka han i utgången, jag vänder FÖR TIDIGT, så han har inte hunnit in i tunneln och då går han ju till den han trodde jag ändrade mig till.
Hmm... duktig kille va....
Skitmatte!
Men jag måste ju va nöjd med allt det andra, och det är jag.

Nu, sova, ladda om, och nya friska tag i morgon.

Inga kommentarer: