måndag, januari 05, 2009

Kistamässan dag 3

Så, ännu en lång dag till ända. Men roligt har vi, även fast många timmar går åt till väntan-väntan-väntan.

Idag behövde vi inte va där lika tidigt. Vi landade ca 9.00
Och det var rätt precis till banvandringen för lagklassen.
In och banvandra, en kulig bana kändes det som.
Planen med laget nu i Kista, är att köra på 3 hundar. Dex - Smack - Eros
Fay är ju mammaledig och tar hand om sina småttingar :)

Uffe mötte på Malin T och frågade om hom ville köra en av killarna....
Ja, jo.... om Maria vill så hade hon visst svarat.
Jodå, visst ville jag det. Jag tycker det är både kul och intressant att få se "min" hund från en annan vinkel ibland. Och en videofilm är inte samma sak som live.
Så Malin körde Dex. Och hur hon körde då.... Det var så fint. Shit va vår Dex kan med en riktigt duktig handler. Bakombyten.... de satt som om han aldrig gjort annat, och allt annat med för den delen. Förutom en skum vägran i en tunnel, långt in i tunneln vände han o kom ut igen.
Tack Malin för att du ville köra vår "lillkille".

Sen var det Smack's tur, han fick Niklas som förare idag. Maria hade ont i sitt ben *stackare*
Det blev en disk för Smack, men det lilla jag han se (slutet på banab) så var de duktiga ändå Smack och Niklas.

Sen Eros tur. Vi tog oss runt banan. Loppet som helhet, var inte vidare bra.... Jag körde KF som jag gjorde igår. Men förutsättningarna (banan) var inte lika bra för det som igår. Men det funkade hyfsat. Får se.... tror det skulle löna sig att helt bryta och lära in ett nytt beteende på KF.

Sen var det 2 st. hopplopp för Eros kvar. Och som de 2 tidigare dagarna var det mycket väntan.
Men lite av tiden fördrivs med att ställa upp och hjälpa Österåkers BK, som är arrangör, och vara funktionär i några klasser om dagen.

Är nöjd med Eros hopplopp, visst blev det lite tok, men oxå mycket som var bra.
Minns inte riktigt vad som var i vilket lopp. Och orkar inte kika filmerna för att friska upp minnet. Så kika film själv :)

Dex - Malin agilitylag

Eros agilitylag

Eros hopp A

Eros hopp B

Till sist.... Ett grattis är på sin plats idag med.
Grattis till Liza & Nana = Hoppchampinjontitel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för grattiset :)

Jag har ännu inte fattat att malletjejen blivit svamp.

Och du, vad fin Eros såg ut i helgen (jag missade varenda lopp av Dex så jag kan inte uttala mig om hur det såg ut)!

kram Liza