söndag, januari 04, 2009

Kistamässan dag 2

En låång dag, det har varit kallt!!! Matten har varit (och är) TRÖTT
Men.... det har varit en BRA dag.
Inte bra resultatmässigt, 3 disk med hem. Diskade lopp, som vart och ett var sååå bra på sitt eget sätt.

7.15 var vi på plats i morse. Dex hoppklass skulle va den första på morgonen.
Dex skötte sig fint, jag skötte mig mindre fint i starten.
Hopp, hopp sväng 90¤hopp (sen skulle det va däck rakt fram) Men Dex hoppa ett hopp åt sidan.
Jag hann inte fram för att visa, jag vågade inte börja röra mig innan han hoppat 2:an, och jag vågade inte stå "ur linjen" från början. Så alltså hann jag inte fram för att visa rätt väg.
Finns på film.
Resten av banan gick bra, 1 rivning mot slutet. Men jag är nöjd med Dex insattser.
Trisst bara att han sen inte fick va med nått på hela den lååånga dagen. Men han har skött sig fint då med. Legat o sovit, varit ute o busat i kylan (typ 12 m inus hela dan)

Eros hopplopp sen efter några timmars väntan.
samma start som Dex hade, Eros fixade den fint. Men Eros litar jag på mer, han har ju lixom lite mer erfarenhet. Så jag kunde "stå ur linje" i starten, och därmed hann jag visa rätt.
Kändes så fint, han hoppade bra, lyssnade bra. Jag höll i på ett ställe, så han inte skulle dra in i slalomet. Jag höll lite väl bra då rå.... Jag tittade så mycket på Eros och han följde fint, så jag såg inte vart vi var på väg. När jag lyfter blicken, så ser jag FEL tunnelingång framför nosen på oss.
En makaron vi skulle ta, och jag lyckas dra för mycket, när jag upptäcker felet, så visar jag mot rätt. Eros kämpar tappert och tar mitt ändrade komando. Han klarar att INTE stoppa nosen I fel tunnel, däremot så tar bogen i kanten på öppningen, och disken ett faktum. Mitt fel!
Går fint sen oxå. Duktig kille, film finns.

Eros agilitylopp.
Det loppet hade jag en lite annorlunda plan för. Banvandrade och insåg att jag hade värdens chans till att få lugna, förhoppningsvis fina, KF på alla 3 kf-hinder.
Det lyckades!!! men resultatet av loppet blev ändå disk.
Jag försöker förklara hur jag tänkte, så förstår man bättre va d vi sysslar med när man kikar på filmen (om man nu gör det)
hopp hopp tunnel, sen balansen, Jag valde att gå på yttre sidan av balansen. Skulle skicka upp Eros på den, och jag saaakta masa mig framåt och lugnt berömma Eros, vid typ halva sakta in, räknade med att Eros då skulle stå på KF, då ge komando SLALOM, Det funkade!!!
hinna ikapp och visa rätt i hoppkombination o tunnel (disk) sen samma lugna sakta matte vid gungan. Det funka där med. Sen samma lugna vid A... funka där me!
Lite stora svängar, en lite fundersam Eros, men INGA konfliketer eller hård röst. Kändes sååå bra. Den sistabiten av banan missade vi, Eros hittade en helt egen målraka, jag hade inte en suck när han siktade mot sitt koppel (kamplek) Men va gör det. Jag är så näjd att min plan funkade.
Nu kommer det ju inet lösa våra problem med KF, det är jag fullt medveten om. Idag fanns inga uppenbara hinder som drog han fel efter ett KF, och sånn tur har man ju långtifrån ofta.


Sist, men abselut inte minst.... SUPERGRATTIS till LIZA och NANA som tog hoppcert idag!

NU.... sova!!!!

Dex hopplopp

Eros hopplopp

Eros agilitylopp

Inga kommentarer: