tisdag, januari 06, 2009

Kistamässan dag 4

Så, då var denna långa tävling över.
Det har varit 4 roliga dagar. Visst har de varit jobbiga oxå, framför allt med all väntan. Men så blir det när man har hundar i olika klasser och när man envisas med att köra lagklasser också :)
Men vi har haft roligt, mycket av väntetiden går ju att spendera med att mingla med alla andra trevliga agilitytyper.

Idag var det tidig start, hopplag Large skulle starta först, och vårt lag: Tillsvidare hade dessutom startnummer 1
Banvandring, då kom Malin fram och frågade hur jag ville göra idag....
Jag var lite trött, och fattade inte direkt vad hon menade, men hon undrade om jag ville ha hjälp med att köra Dex idag med.
Jättegärna!!! Det var så kul och nyttigt att titta på från publikplats igår, så det gör jag gärna en gång till. Jag fortsatte alltså banvandra med bara Eros vägar i huvvet.

Dex och Malin först ut: De gör ett nollat lopp med bra tid. Så snyggt lopp!
Jättetack Malin för att du ville köra Dex idag med.

Sen var det Smack, idag körde Maria honom själv. De var så duktiga, de kom runt hela banan, med lite fel iofs (minns inte) Uppdatering kommer på Tillsvidares egen sida snart.
Maria var nog lyckligast över att hennes knä inte hade gjort ont. De kommer komma i full fart de där 2, när de kommer igång ordentligt.

Eros då: Vi gör en bra insatts kändes det som, MEN... i slutet så ska man svänga lite, start pch mål låg väldans nära varandra, och 3:e hinder från slutet är samma som var med i början, och Eros drar iväg och hoppar starthindret och tyckte han va såååå duktig om han får säga det själv.
Jo, han va duktig, ända fram tills dess.

Eros hopp: samma här, ett bra, eller..... okay lopp allifall. Eros insatster var bra, mina var lite sena i tajmingen. Och så slutet då.... samma som lagloppet, Eros hittar en egen målraka.

Eros agility: Ett mindre bra lopp. Jag klarade nog inte av att fokusera mera, det blev svajjigt vobbligt, Kan själv sa Eros när jag inte hängde med och visade vägen. Såklart!
Och slutet på banan då...samma som tidigare, egen målraka.

Hindersug frammåt är bra, det har vi tränat på, att Eros ska hoppa fram fram fram utan att hålla på att vända o TITTA var jag är.
Men va fasen.... han behöver väl inte sluta lyssna oxå.

Nåja, jag är nöjd med bägge killarna alla 4 dagarna.

Filmer finns, men jag har inte orkat tömma kameran idag, ska försöka göra det någon kväll i veckan.

1 kommentar:

Malin, Arwen o Eowyn sa...

Tack för förtroendet att springa med fiiiina Dex! Vilken kille, hur härlig som helst att köra med och väldigt bra grundtränad :) Där har du verkligen en guldklimp!
Vill också passa på att tacka för all hjälp vi fick av dig på tävlingarna, det var toppen!
Kram