söndag, november 04, 2007

Veckan som gått

Söndagkväll igen, ytterligare en vecka har gått. Och ont om uppdatering har det varit här...
Inget speciellt har egentligen hänt, det har tränats lite, promenerats i både sol och regn, kkurs har Dex varit på. Ja, en helt vanlig vecka. Som avslutning på veckan åkte vi idag till husses föräldrar och bytte till vinterdäck på bilen, skönt att ha det avklarat.

En av de skönare promenaderna var nog när vi åkte ut till orhem (tror jag det heter) tillsammans med Madde & Göran + deras hundar, och ett par kompisar till dem.
Det var vackert höstväder, solen sken och hundarna racade som bara den. 6 hundar var det med på promenad. De tokiga 4-benta varelserna var även i det iskalla vattnet och plaskade runt lite.
De regnruskiga promenaderna var väl egentligen inte fel de heller, sålänge man som 2-bening klär på sig rätt. Men usch och fy vad skitiga hundarna blir. Ja, ja, det tillhör ju hundlivet det oxå.
.
I går, lördag, var det vallkurs för Dex och matte igen. Denna gång var vi 3 deltagare på kursen, 1 6-månaders bc var oxå med, de kommer med flera gånger, men inte alla.
Dex skötte sig fint, vi började inne i fållan även denna gång. Dex gick lugnt och fint, lyssnade på mig bra. Sen fick Dex valla de 5 tackorna i stora hagen. De var inte så lätta att flytta på. eller jo, när de flyttade sig så drog de iväg rätt långt. Dex tyckte dessa tackor var lite jobbiga att få bort från staketet, och där hamnade vi flera gånger. Då behövde han stöd och hjälp för att våga.
Det handlar nog (med all säkerhet) om att jag inte riktigt vet hur JAG ska göra, var jag ska stå och vart jag ska flytta mig. Men det är ju därför vi går kurs, för att lära oss.
Nästa sväng det var Dex tur, så hade vi hela flocken i hagen. De 5 rymde ut till polarna och då fick vi in alla istället för att dela av några få. Får jag säga det själv så skötte vi oss båda bra, både Dex och matten. Vi lyckades balansera, och flytta fåren dit jag ville. Jag backandes, fåren i mitten o Dex bakom.
Det är inte utan att an blir lite stolt matte när de som tittar på säger att det ser fint ut.
har ju ingen aning, gröngöling som jag är.
.
Tidigare i veckan så flyttade vi agilityhinder från klubben till ridhus. Så skönt att träna inomhus och slippa leriga hundar resten av hösten och vintern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om det går bra för er i fårhagen ;) Kram från oss

G.E-Online sa...

Det var trevlig sist när vi var ute i skogen. Vi får göra om det snart igen. Orhem är en mycket trevlig plats.