lördag, november 17, 2007

Agility Oxelösund

Idag var årets sista officiella agilitytävling för Eros och mig.
Vi körde 2 x disk. Men åkte hem rätt nöjda ändå :)
Först var hoppklass 3. En bana som bjöd på byten vid typ vartenda hinder, nästan allifall....
Min tanke var att det är bara att försöka hålla i hunden så gott det går, så kommer vi nog imål :)
Visst, hej o hå..... Jag trodde faktiskt inte att det gick att hålla Eros så hårt, tight och koll hela tiden. Så vi fick en vägran på hinder 2. Han kom alldelses för nära mig och gick då mellan mig o 2:an. Sen gick det bra en stund, han gjorde en skitfin slalomingång. Rev tyvärr långhoppet som ledde ut i ingenstanns.... inget hinder bakom som drog alltså. Sen 180 grader tillbaka o hopp. Ett staket gick fin fint. (för att vara vi) inga tveksamheter som jag kände, men visst fanns de som gjorde det snyggare. Sen diskade vi oss tyvärr på fel tunnelingång, den bortre var rätt, men tror jag tryckte lite för mycket så han gick in i första.
Nåja, nöjd ändå :)

Sen agilityklass 2. En springig bana, känndes bra innan start när jag väl beslutat mig för hur jag skulle försöka styra....
hopp däck balans raka som start. Eros river första hindret. (hur lätt är det då att fokusera o jobba på?) Sen kändes det bra en stund, lyckades jobba på faktiskt. Fick en rivning till. Sen springer han av balansen. Jag väljer att ta om den och då blir det snyggt avslut på loppet, men ändå disk.
Efteråt fick jag höra att han troligen inte tog kf på nerfarten balansen. Hoppade inte, men hade långa kliv och gick helt enkelt över kf.
Och gungan, det såg tycligen ut som han trodde det var balansen han gick på, han hoppade inte gungan, han sprang rätt upp, rätt ut i luften. Benen gick tydligen i full fart i luften.
Inte konstigt att han såg frågande och oförstående ut när jag skrek neeej och tog om gungan.
Killen trodde ju han gjort rätt... och förstod inte varför den försvann under fötterna på han.
Men jag är nöjd med det loppet oxå. De ställen jag tvekade i handlingen innan loppet hade funkat som de "ska" OM jag inte hade varit där och fegat. Slalomet funkade även här. Och han snurrade faktiskt inte en enda gång på dagens bägge starter. Mer är de snurrar jag la in med flit.

Duktig kille! Nu tränar vi på några inofficiella under vintern, kanske nån lagklass. Och så tar vi nya tag igen 2008

Som avslut på dagens inlägg måste vi gratta vår lilla sportamris Tipsy som gjort 2 bra lopp idag. Hopp 3:an kom hon och matte på 10 plats.
Och i agility 2:an vann de !!!! GRATTIS till pinne nr 2!!!!!!

Inga kommentarer: